• fialott

    Egen inbjudan till kusiner som bor hemma?

    Det här kanske är en konstig fråga... Men skickar man en egen inbjudan till kusiner som bor hemma som är i 20 års åldern? Eller bjuder man med dom i föräldrarnas inbjudan? Är inne på att skicka dom en egen inbjudan men tanken slog mig

  • Svar på tråden Egen inbjudan till kusiner som bor hemma?
  • augustesen

    Jag kommer skicka en till "Familjen ******" då jag har två kusiner som bor hemma, dom är 19-21 år. Känns onödigt att skicka en separat till dom, den kommer ju bara att slängas, inte som dom kommer sätta upp 3 på kylskåpet :p

  • Berlan

    Vi kommer att skicka inbjudan till hela familjen i de fall våra tonårskusiner bor hemma, ser ingen anledning att skicka flera eftersom informationen är densamma.

  • hellgren

    Vi kommer nog också att skicka en inbjudan till hela familjen.


    Säger som augustesen att de kommer förmodligen ändå att slängas och en inbjudan kostar ju några kronor.

  • fialott

    Ja just det! Man kan ju skicka en till "Familjen Jonsson". Som sagt de kommer ju antagligen slängas efteråt och informationen är ju den samma! Är tacksam för era svar

  • Lommila1

    Beror ju lite på hur situaionen ser ut hemma hos dian kusiner, Men jag tror att de skulle upskatta att få en egen inbjudan då de är så pass vuxna. Då jag var 18 gifte mig min kusin och jag o min dåvarande pojkvän fick egen inbjudan fast vi båda bodde hemma. De gillade jag då iaf. som ett steg i att nu är du vuxen o inget litet barn som automatiskt följer med mamma o pappa. Iofs stämmer det ju som flera här säger att inbjudan kanske slängs efter Osa. Men några kronor hit eller dit gör väl ingen större skillnad i den stora budgeten om du tror kusinern ai fråga skulle bli glada.

  • Chicita

    Vi skickade separata till de som bodde hemma om dom var i "flytta hemifrån-åldern" så att säga.
    Tonåringarna gick under samma inbjudan som föräldrarna.
     

Svar på tråden Egen inbjudan till kusiner som bor hemma?