Hur många frågade er om de kunde ta med någon mer, trots det inte stod respektive i inbjudan? och ALLMÄNT LESS OCH SÅRAD
Hej, just nu är jag så less så jag kan gråta. Man trodde bröllop skulle bli ett fint tillfälle, men känns inte så. M2b släkt är såå jobbiga. även nån vän. man känner sig så besviken, sårad och less på att behöva förklara sig, be och tjata mm på folk. de verkar tro det är en vanlig fest där det är struntsamma vad brudparet vill, så länge de får som dom vill..
En sak är bla att inte svara i tid på inbjudan, bjuda med extra folk och klaga.på allt känns det som.
Nåt som även blivit ett problem är att folk kan med att fråga oss om de kan få med sin nya pojkvän sen en vecka tillbaka - som vi aldrig träffat och inbjudan är utskickad, en bror ville ta med en bordsdam, sa att vi visste vem det var, men vägrade säga vem. han tyckte han hade rätt att inte berätta det men tydligen inte vi rätt att ha ett privat bröllop. när jag fick fram vem det var så tyckte han drygt att vill jag ha personnr och kontonr också?, sen va det ju klagomål på att en gammal kompis inte fått frågan om hans flickvän,som vi aldrig träffat och vi hellre ville bjuda nära vänner och släkt. å visst nu när några sagt nej kunde vi kankse tänkt oss bjuda med henne, men det kommer inte gå för då lär m2b släkt gnälla att inte fler av dom är bjudna eller syskonens hemliga gäster.
Å idag kom dessutom den 18-19åriga systern med sms om hon fick ta med sin pojkvän, somv i inte ens visste om och inte träffat. hon frågar detta dessutom över 1 vecka efter SISTA OSA..å jag gjort massa noggranna bordsplaceringar..då våra släkter och vänner inte är riktigt samma stil och attityd så noga hur man sätter dom.
Pappan hade inte ens svarat på inbjudan när datumet gått ut. vi påpekade det samma dag, han skulle få tag i systern NÅN dag..inte skynda sig precis.
Sen flera dagar senare ändå inte svarat. så vi fick ringa..då hade han inte ens pratat med henne och sa de kommer. men kan inte säga ursäkta inte svarat eller nåt..utan ist skylla på oss typ med att vi har förtidigt att svara.. ÖH..är man förälder så är det väl struntsamma om inbjudan kommer en månad eller ett år innan. man bör ju göra allt man kan för att komma..
Hans morsas familj svarade inte förrän sista dagen.
kul för m2b att hans familj svarar liksom..kul.
Är så less nu.. varför ska vi ens ha med hans släkt? när hans morsa smsar nåt om helgen eller nåt och vi berättar nåt om bröllopsplaner, så får man aldrig nåt svar om det eller va kul.antingen inget svar eller prata om nåt annat..kul
VAD SKA VI SVARA HANS SYSTER NU DÅ??
bara så less..lust ställa in allt :( men man vill ju ändå gifta sig med dom som är glada för ens skull
Det stod inte respektive i inbjudan, ni svarar efter osa efter vi ringt flera ggr mm..