Att skaffa barn?
Jag och min m2b gifter oss nästa år - Vi har varit ihop i lite mer än ett och ett halvt år och vi är rätt unga (han fyller 21 om ett par månader, jag fyllde nyss 20), men vi är säkra på vår sak. Det har inte med det att göra.
"Problemet" (citattecknen eftersom det egentligen inte är ett problem) är att jag vill ha barn. Helst igår. Eller snarare, den rationella delen av min hjärna inser att om det finns någon tid som är riktigt dålig för att skaffa barn så är det just nu, vi har tre och ett halvt år studier kvar båda två, vi bor i en liten etta med kokvrå på 49kvm med vår katt och vi har våra föräldrar 20 mil härifrån. Men, den känslosamma, lite mindre rationella delen av min hjärna säger "men vaddå? det kommer aldrig en perfekt tidpunkt" Och det är väl troligtvis sant - men nu är verkligen inte rätt tid. Mentalt tror jag att vi är redo, men jag har inte tagit upp det här med honom än eftersom jag inte har bestämt mig för vad jag faktiskt tycker. Men vi har pratat om det tidigare och han har sagt att han tycker att han är mogen, att skulle det hända så klarar vi av det, men att faktiskt planera för det tror jag känns avlägset för honom.
Det finns ingen rätt tid och sådär, nej jag vet, men det ideala hade ju i alla fall varit att ha en lite större buffert till en kommande bebis, det hade varit idealt att ha en färdig utbildning, för jag vet inte om jag hade klarat av att göra klart det annars... Vad säger ni? Hur blir man av med känslan av att man vill skaffa barn? Eller finns det någon som har skaffat barn i min situation och faktiskt fått det att lösa sig? Någon åt något håll?