Att skaffa barn?
Det finns inget som heter "rätt tid att skaffa barn", men det finns perioder i livet då det är mer eller mindre passande att försöka få barn. Jag längtar och har gjort det i många ord, kan ibland längta så mycket att det gör ont men det är inte den praktiska delen av hjärnan utan resten av mig. Jag vill ha barn, min blivande vill ha barn och vi skulle klara av ett barn både känslomässigt och ekonomiskt MEN det är inte dags ännu. Jag har varit öppen från första början om min längtan och vi pratar ofta om vår framtida familj. Vi är unga (23 och 25 år) och bestämde oss för vad vi ville hinna göra först och gifta oss och för mig att bli klar med skolan var viktigt för oss båda. Om ett år är det klart och vi får väl se vad som händer. Kanske är det rätt för er nu? Det kan jag omöjligt veta men viktigast är att ni kan prata öppet om det så ni båda vet vart ni år påväg och vart ni har den andra. Att du känner dig redo är en sak men även din blivande måste vara redo och framförallt måste ni känna att drar förhållande är redo. Pengar är inte det viktiga, sånt löser sig alltid!