Att skaffa barn?
Jag var 19år och min make 21år när vi fick vår dotter.
När vi fick reda på nyheten, så gick jag gymnasiet (sista året) och han var arbetslös. Vi bodde med vår katt i en liten 1a på 23kvm, kokskåp, ingen ugn, ingen frys och ingen dusch (den var 5 våningar ner i källaren och delades med andra). Vi hade inga sparade pengar alls.
Trots allt det, så valde vi att behålla barnet.. och vet du vad? Allt löste sig. När barnet väl föddes så hade min make fått fast anställning (han är kvar där ännu drygt 5år senare) och vi hade en fin tvåa på ca 65kvm och allt vi behövde till vårt barn. Vi har under dessa år fått kämpa såklart (pga diverse andra anledningar och komplikationer), men vi har alltid haft varandra och hjälpts åt och stöttat varandra genom allt.
Jag säger inte att jag tycker tillfället är perfekt för er att skaffa barn, men jag säger att det mesta faktiskt löser sig. Jag tycker definitivt ni ska ta denna diskussionen och se vart ni står i barnfrågan. Vill ni båda ha barn nu? Om inte, varför inte? Om ni vill, varför vill ni? Hur kan ni lösa det?
Dessutom är jag sådan som inte tycker att man ska skjuta upp saker, för man vet aldrig hur framtiden kommer se ut. Ni är unga nu och om ni inte vet med er sedan tidigare pga någon anledning att ni inte kan få barn, så har ni oddsen på er sida. I eran ålder tycker jag faktiskt att man rent fysiskt har bästa förutsättningarna för att få barn. Det kanske ni inte har om X-antal år.
Men som sagt, det är ni och enbart ni som kan komma fram till svaret. Lycka till, det kommer bli bra, oavsett hur det blir :)