• Misslycklig

HJÄLP! med dukningen!

Sitter med panik i kroppen just nu! Ska duka inför den stora dagen och vet inte hur jag ska göra. Kan någon hjälpa mig?! Mitt färgtema är lila, silver & vitt med lite svart i. Visa gärna bilder även om det är annan färg =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 10:40
    Glömde skriva att det är 2 dagar dit bara!

• Svar på tråden HJÄLP! med dukningen!
  • daniiel

Har du ingen tanke alls? Har du köpt några dekorationer? Hur ser borden ut? Vad finns i lokalen där ni ska vara?

• Misslycklig

Jag har köpt hem vattenkristaller i vit, svart, blå m.m, svarta fjärilar till borden, diamanter i silver och lila, löpare i lila, ljusstakar för värmeljus i lila, lila servetter, svarta bordplaceringskort med fjärilar i silver. Men jag funderar på om man måste ha blommor på borden oxå. Vill inte att det ska vara för högt så att man inte kan se varandra =)

• Chicita

Du behöver inte ha blommor.
    Och dukningen kommer falla på plats när du är i lokalen och pysslar.
    Lugn bara lugn, få inte panik nu. Även om du inte dekorerar alls så kommer det ändå att bli ett jättefint bröllop och lyckad middag.
    Allt extra du gör är bara grädde på moset.
    Njut av dagarna innan nu, för dom kommer aldrig tillbaka Solig 

• daniiel

Då har du ju det mesta ordnat :) Blommor är inget måste tycker jag, men om du känner att du vill ha det, så är det kanske dags för ett besök hos floristen? Det behöver ju inte bli högt bara för att man har blommor :)

Detta tycker jag var rätt fint, inte högt och det behövs inte så många blommor :)

• Misslycklig

Tack så mycket för hjälpen =)

Funderar på att köpa typ vita liljor och sätta i en låg vas med 1 blomma i varje. Får prova mig fram hemma lite imorgon. På fredag ska allt dukas och göras klart

• Josefin521

Klart du ska ha blommor. Tycker inte heller det är kul med höga blommor men det går jättebra och är supersnyggt att klippa ner dem och ha dem lite högre än vaskanten. Går inte att ladda upp bilder i inlägget så dem kommer i ett eget.

• Lotta108

Hej

Jag jobbar som dekoratör och stylist.

Lite tips så här i sista timmen: För att få höjd på dekorationerna så dukningen bli spännande så kan du fästa blommor runt en kandelaber (går att hyra kandelabrar billigt). Köp blommor i rätt färger på stormarknaden. De brukar ha blommor till bra priser. Häng prismor/girlanger i kandelabern från blommorna el från "armarna", eller silverband. Med höga kandelabrar så får du dessutom ingenting som stör när gäster ska samtala över bordet.

Eller ta långa kvistar och spraya silver och sätt i en vas/kruka som du täckt på utsidan el fyllt med sand/stenar. Häng prismor/girlanger/sidenband/fåglar/fjädrar/pärlband/ljuslyktor som regn på ett pilträd. Ha speglar under dina dekorationer så blir det djup på borden. Finns att köpa billigt på Sveriges största möbelvaruhus.

Kram, lycka till!
Svar på tråden HJÄLP! med dukningen!