Missnöjd med bröllopet
Jag gifte mig i lördags och har sedan dess inte kunnat hålla tårarna inne,det bränns i ögonen och sömn kan jag inte få någon av. Allt kretsar kring bröllopet, som blev misslyckat. Vi gifte oss i stadshuset, så himla oromantiskt att jag inte förstår att jag kunde gå med på det. Det var så rörigt och gick så snabbt att jag hann knappt tänka klart. Sedan åkte vi till restaurangen där vi skulle äta bröllopsmiddagen, väl där fick jag kritik för att bordsplaceringen inte var rätt. Brudgummens mamma ska inte sitta bredvid brudgummens pappa fick jag höra, hade ingen aning om detta. Planerade bröllopet själv och med lite hjälp av min man men det mesta skötte jag. Ångrar så mycket att vi inte tog hjälp av familjen att planera. Det blev heller ingen bröllopsdans, är nästan mest ledsen över det, min man bjöd aldrig upp mig för en dans. Vi hade väl inte planerat till 100% att vi skulle dansa men jag sa dagen innan att en bröllopsdans måste vi dansa i vilket fall. Det blev inte av. Det var ett litet bröllop med bara familjen och 2 vänner. Inga av mina vänner höll tal, varav en gick utan att säga hej då, det gjorde mig så ledsen. Gästerna gick relativt tidigt, 22.00 och jag och min man satt kvar med några få gäster fram till efter 00 vilket kändes helt fel när vi sagt att vi skulle smita upp på rummet innan alla hunnit gå. Hela bröllopet var en katastrof och jag mår så fruktansvärt dåligt över detta. Kan inte sluta gråta när jag skriver det här. Skäms att berätta det för mina nära utan jag håller masken och säger "det blev precis som vi ville". Det kunde inte blivit värre. Jag har en stor ångest över hela bröllopet och känner mig riktigt deprimerad. Om en månad kommer vårt första barn och vi ska flytta nästa vecka till en stor lägenhet men jag kunde inte må sämre.