-
-
Svar på tråden köpa ring från utlandet?
-
Jag har köpt via ebay och det gick hur bra som helst och de är superfina. Men där finns en tråd om en som beställt från usa och fått "designa" sin själv. Tänk bara på att om du ska ha vitguld så fråga (om du är nickel allergiker/känslig) om de har nickel i för det är lagligt där.
-
vars finns tråden säger du? =)
-
har kollat lite ebay, jag är vanligtvis en van shoppare där, men detta blev jag lite osäker på, jag är rätt kass på just detta med guld och diamanter....
dom verkar fööör billiga...kollade då efter solid gold, och äkta diamanter.
något specj ag ska tänka på att fråga?
-
Ojsan, glömde klistra in den :P www.brollopstorget.se/Forum-1-30/m4091820.htmlBeMine skrev 2011-11-25 10:05:44 följande:vars finns tråden säger du? =)
Jag har fått reda på av vår lokala guldsmed att centerstenen (0.75 carat) i min ring hade kostat ca 20 000 kr om jag beställt den i sverige och vi gav mindre än det för 2 ringar i platina på samanlagt 1.15 carat. Beställ från en som har fysiska butiker eller iaf bra omdömmen på ebay. -
åh jättetack!
har du kvar namnet på säljaren du använde?
-
my-diamonds heter de på ebay.BeMine skrev 2011-11-26 13:10:06 följande:
åh jättetack!
har du kvar namnet på säljaren du använde?
-
Jag har också tittat på ring på Ebay. Jag vill ha en vitguldsring med diamanter och ev. rosa safirer. Det finns ju hur mycket ringar som helst och till väldigt bra priser.
Hur söker man på försäljare på Ebay? -
Kommer inte ihåg, men tänk på att många som säljer vitguld i USA har nickel i..car1021 skrev 2011-11-27 13:18:26 följande:Jag har också tittat på ring på Ebay. Jag vill ha en vitguldsring med diamanter och ev. rosa safirer. Det finns ju hur mycket ringar som helst och till väldigt bra priser.
Hur söker man på försäljare på Ebay? -
Jag har bara tittat på ebay.se och då finns det bara försäljare från Storbritannien men de kanske också har nickel i sina ringar?
-
Vet inte om de har de, men du kan ändra från storbrittanien till USA, Kina, Hongkong och Tyskland också..car1021 skrev 2011-11-27 19:44:38 följande:Jag har bara tittat på ebay.se och då finns det bara försäljare från Storbritannien men de kanske också har nickel i sina ringar?
-
en av dom säljarna jag kollat på!!!
innehåller deras nickel?
-
Ja, de gör de.. =( Jag beställde i platina, men det kostar ju lite mer (kommer inte ihåg hur mycket mer dock), men tycker att det är värt det. =) Marsh som svarade på alla mina mail var jättetrevlig och duktig. De ringde mig t.o.m. när jag beställt ringarna för att dubbelkolla att jag visste att de kostade mer i platina. =)BeMine skrev 2011-11-29 16:44:19 följande:
en av dom säljarna jag kollat på!!!
innehåller deras nickel?
-
Nu har jag inlett en konversation med dom och börjat berätta hur jag vill ha min ring,
jag frågade om Nickel och dom kunde tillverka en utan till mig =)
-
BeMine skrev 2011-11-30 18:18:59 följande:
Nu har jag inlett en konversation med dom och börjat berätta hur jag vill ha min ring,
jag frågade om Nickel och dom kunde tillverka en utan till mig =)
-
18 k guld i usa, är det inte samma färg som här? rött guld då...
-
Nej det är oftast gulareBeMine skrev 2011-12-30 19:35:50 följande:18 k guld i usa, är det inte samma färg som här? rött guld då...