• lindahhh

Cambridge

Är det någon som har testat Cambridge kuren någon gång? Funderar på att testa den, då min kompis gått på det och gick ner mängder i vikt....

• Svar på tråden Cambridge
  • Chicita

Jag har testat både den och andra liknande. Sålde Herbalife ett tag också.

Det här är verkligen inte för alla.
    Vissa går upp ca 15% mer än dom tappat, så fort dom slutat - även om dom vänjer sig sakta vid att äta mat igen.
    Vissa får problem med magen, vissa tappar hår, vissa får ett försämrat imunförsvar under tiden dom går på sån diet... osv.

Och för vissa så fungerar det helt perfekt.
    Även om du får 100 positiva svar och 1 negativt här inne så betyder inte det att du kommer att tappa vikt och behålla den med camebridgekuren. Det enda man med säkerhet kan säga är att om du följer metoden så kommer du att få i dig väldigt lite kalorier, vilket rätt ofta garanterar viktnedgång.
    Men din kropp kan svara med att gå ner i svältläge, samla på sig vatten eller andra negativa saker som påverkar vikten.

Jag rekommenderar inte pulverdieter annat än som ett kortsiktigt, tillfälligt viktminskningsmål.
    Exempelvis om vi säger att du får hem brudklänningen och skulle behöva tappa 3 kilo på ett par veckor för att den ska sitta riktigt bra... Då är det kanske motiverat.
    För en hållbar viktminskning måste man göra livsstilsförändringar. Börja motionera, äta mer hälsosamt och allt annat tråkigt.

• augustesen

Jag körde Cambridge i våras och gick ner 15 kg på några veckor, körde inte rent hela tiden utan det blev lite av och på sådär. Max har jag gått 10 dagar med enbart cambridge..men fy jag blir galen av det.
    Jag gick upp ca 2 kg efteråt och har varit väldigt stabil sedan dess, ska dock gå ner ytterligare 15 kg och har försökt med cambridge igen men det går inte..visst man går ner men det är som sagt väldigt påfrestande rent mentalt.

Alla går ner i vikt, men man kan väl säga att alla inte orkar med det. Som Chicita säger handlar det om livsstilsföränding när man väl slutat med kuren.

Nu ska jag istället köra kombinerat genom att äta två måltidsbars (som finns i affären) tillsammans med en påse Cambridge/Slanka per dag. Detta funkar för mig och jag håller mig fortfarande i ketos av detta och går ner 2-4 kg i veckan.

Lycka till! Säg till om du undrar något :)

Svar på tråden Cambridge