• LalskarE

Rosspråket

Jag trodde jag hade kommit på den ultimata planen om hur jag skulle fira till min sambo...  Han ska få följa ett snöre genom hela huset, med jämna mellanrum på snöret så ska det sitta kort, tillsammans med rosor (vid första kortet en ros, vid andra kortet två rosor och så vidare...). Men nu när jag läser om vad antalet rosor betyder så blir det ju fel. Vid nummer tre så står det: när får jag träffa dig igen? och vid nummer sex så står det: jag tvivlar på ditt ord. 

Hur ska jag göra? Någon som har något förslag?

Vid sista (nummer 10) så sitter jag med 10 rosor med kort och frågar: Vill du gifta dig med mig? Vilket 10 rosor betyder...

Snälla hjälp mig!! 

• Svar på tråden Rosspråket
  • lilja01

Hej! Du kan inte tänka dig att använda dig av flera färger på blommorna? T.ex. 1 röd ros - "en blomma betyder att du är mitt allt", vid 6 blommor kanske du kan använda dig av rosa rosor - "rosa blommor betyder att jag lovar dig trohet" o.s.v. på så vis kan du byta ut de betydelser som inte passar.

• LalskarE

Mycket bra förslag... stressad som jag är så bestämde jag för att göra om lite, bytte ut nummer tre och sex :) Men ditt förslag var helt klart tänkvärt!!

Svar på tråden Rosspråket