• lilja01

Var designa titanring med cz-stenar? HJÄLP!

Jag och min sambo har börjat planera bröllop, trots att vi inte är förlovade ännu. Vi ska förlova oss i sommar, men har redan hittat våra drömringar. Dock finns ett litet problem - ringen är alldeles för bred för mina små händer!

Det är titanringar, 6,5 mm breda och hittades på smyckenet.se. Jag mailade dem och frågade om bredden gick att ändra, fick nej till svar.

Vi kommer att gifta oss sommaren -13, och jag har även börjat kolla lite efter en vigselring. Jag vill ha en alliansring i titan, tycker att det passar bäst med förlovningsringen.
    Har tänkt mig en smal (2-3 mm) ring med cz-stenar längs framsidan (översidan?) av ringen. Hittade en mycket vacker på titanringar.com, men de använder sig inte av cz utan bara äkta diamanter.

Nu till mina frågor och funderingar:
    Finns det någon titansmed som kan hjälpa mig att tillverka ringar efter önskemål?
    Är det okej att ta med en bild på drömringarna till smeden och be om dessa? Det är en ganska enkel design.
    Finns det någon nätbutik som arbetar med titanringar och cz-stenar?

Snälla, jag behöver hjälp!

• Svar på tråden Var designa titanring med cz-stenar? HJÄLP!
  • keskis

Hej på dig grattis till det stora och roliga beslutet!

Jag och min sambo var också, som ni, på jakt efter titanringar.
    Åkte till och med upp till Härnösand (från Falun) för att träffa smeden på titanringar.com  och titta på ringar. Vilket visade vara ett misstag och en stor besvikelse, tyvärr.

Smeden var inte särskilt tillmötesgående och var mest intresserad av hur många stenar jag skulle ha i min ring. Dessutom var min sambos önskemål inte något som var omöjligt att genomföra egentligen (fick vi senare lära oss!) -  det handlade  endast om att sambon ville ha en kupning på sin ring istället för en rak ring. Men smeden kunde inte förklara varför det var ogenomförbart!
    I alla fall.
    Besvikna åkte vi hem igen och började leta efter andra titansmeder.
    Vi hittade en, i Stockholm, som vi bokade möte med - på självaste nyårsafton!
    Vi bor inte i Stockholm men skulle på en nyårskryssning som gick från Värtahamen i Stockholm så var i stan för dagen bara. Han var så snäll och ställde självklart upp när jag förklarade situationen.

Smeden Lars Torvaldsson uppfyllde min sambos önskemål utan tvekan! "Inga problem" sa han åt det som smeden på titanringar.com påstod var omöjligt att göra. Märkligt...

Vi ska utan tvekan låta Lars göra våra vigselringar också - underbar människa att ha att göra med! Härlig och lättsam men ändå väldigt professionell. Och framför allt väldigt skicklig!
    Vi kan varmt rekommendera honom till er och andra som också vill ha egendesignade titanringar.

ateljetorvaldsson.se/sv

//Jessica

• Ellenbell

Om du/ni ej hittat era ringar ännu, kolla www.zelini.se De har stort utbud med titanringar De har även en butik i Stockholm där har vi köpt våra ringar och är jättenöjda!

Svar på tråden Var designa titanring med cz-stenar? HJÄLP!