• Brunett08

Bjuder ni vänner? Hur nära är ni?

Har lite problem med gästlistan. Jag har t.ex ett tjejgäng som jag umgås med, vi har festat och så i säkert 5 år men vi träffas inte så ofta hemma hos varandra och så, det är inga jag ringer om jag behöver prata.. men så fort nån fyller år eller om vi är sugna på gå ut så är det samma folk vi frågar.  Men 3 st i det gänget har jag känt väldigt länge och innan så var vi sånna som ringde varandra ofta osv.

Jag hade kunnat bjuda alla med respektive.. Fast ändå känns det konstigt då jag har träffat deras respektive kanske max 1-3 ggr. Men sambon tycker det känns jättekonstigt att det ska komma massa folk som han aldrig träffat.. han vet ju vilka det är men knappt träffat dom. Jag har ju inte heller träffat deras respektive.

Hur tänker ni med vänner osv? Jättesvårt!!

♥ Augustibrud 2012 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-01 23:01
    Glömde ju skriva med det, men självklart är respektive inbjudna också isf, alla är par och har barn tillsammans och så, så det är självklart..

Alternativet är nog mest bara släktingar eller släktingar och vänner, men då får sambon acceptera att det är folk han inte känner =) Kul att höra hur andra tänker :)
  • Svar på tråden Bjuder ni vänner? Hur nära är ni?
  • 20120714

Vi tänker bara bjuda dom närmaste vännerna. Du ska ju görade som känns rätt för dej!

Lycka till!

• daniiel

Vi bjöd de vänner vi tycker om, som vi vill umgås med och som vi trivs med :) Vi träffar sällan vänner regelbundet, det blir mest på fester osv, men det betyder inte att vi inte vill ha dom med på vår stora dag. Det var många respektive som vi inte hade träffat heller eller bara träffat någon enstaka gång. Ja, till och med en respektive som vi verkligen tycker rent illa om.  De hade dock jättetrevlig och vi har nu lärt känna flera av dom och träffas ibland :) Min make har nästan fått en ny bästa vän som vid bröllopet var inbjuden som hans kusins respektive, han hade bara träffat den killen 1-2ggr tidigare.

Hur ni vill göra är ju helt och hållet upp till er, vad ni har för budget och hur många det finns plats för och vilka ni vill ha närvarande, men ska ni bjuda in vännerna så tycker jag att ni bjuder med deras respektive också faktiskt. De som är etablerade par. Det hör som till god ton och jag skulle då ta lite illa vid mig om jag blev bjuden, men inte min make.

• Strawberry

Det är helt upp till Sevilla ni vill bjuda. Vi har bjudit de vi känner att vi verkligen vill dela vår dag med och det som inte känns självklara har vi valt bort. När det gäller respektive osv har vi valt att bjuda alla etablerade par, alltså de som bor tillsammans alternativt varit ett par under en längre tid. Vissa partners känner vi väl, andra väldigt ytligt och vissa inte alls, en tycker vi inte ens om MEN tycker det är självklart att bli bjuden som ett par till bröllop!

• Strawberry

"Upp till er vilka ni vill bjuda" skulle det stå men min iphone höll viss inte med..

• aniara

Vi har i dagsläget ett flertal personer på vår gästlista som jag inte träffat. Några har jag träffat en eller ett par gånger snabbt. Jag har sagt åt min sambo att jag inte har några problem med att bjuda dem men att jag då vill hinna träffa dem innan brøllopet. Æn har det inte hänt så mycket men det finns fortfarande tid. En tanke är att slänga ihop en fest under våren och bjuda alla vännerna på gästlistan. Vi kør ganska hårt på parmiddagar men det blir oftast bara samma 3-4 par som man träffar om och om igen.

• polkapinne

Vi bjuder bara vänner i stort sätt. Inte alla men de vi känner att vi vill ha där på vår dag. De som står oss närmast.

Sambon har ingen stor släkt men det har jag därför har jag valt bort att bjuda släkten eftersom jag aldrig träffar dem ändå. Så jag tror man får känna efter vilka man vill ha där på sin dag och i vårt fall är det våra vänner.

Fast visst har det varit ett svårt beslut att ta.

• sofi 88

Mina vänner som jag bjuder umgås jag hyfsat regelbundet med eller så är vi gamla vänner som har roligt när vi väl träffas men kanske inte hinner ses så ofta som vi vill. Sen kommer givetvis folk som jag knappt känner eftersom m2b bjuder sina kompisar med respektive, och en av dem har jag bara träffat vid två tillfällen men hon verkar supertrevlig så det känns bra ändå :D Tror vi bjuder ungefär 30 släktingar (de som vi har bra kontakt och umgås ofta med) och ungefär 20 vänner.

Man får nog känna efter lite själv vilka man inte kan tänka sig bröllopet utan. 

• filibustern

tänker bara bjuda de allra närmaste.. blir 2  vänner, nära vänner,  på min sida. de två är sånna jag kanske inte umgås med så mycket. men vi vet alltid att vi finns där för varandra om det är något.  
     min fästman bjuder sina 3 kompisar. eftersom han är ensambarn blir det nog bara dom tre och föräldrarna som han bjuder

• Tessann

Man ska bjuda precis de man själv vill...

Vi hade 61 gäster.. 22 var släkt och resten kompisar.

Vi ville ha en stor rolig fest med våra vänner.. och det fick vi :)

Några respektive hade vi knappt träffat, men för oss fanns det inte på världskartan att inte bjuda med respektive.

• Brunett08

Känns bra att höra hur andra tänker... Det är nog ganska vanligt att man trots allt inte känner alla? Samtidigt känns det skumt att det är folk där som man inte har nån aning om hehe. Fast iofs så känner man ju dom efter allt tjejsnack haha

♥ Augustibrud 2012 ♥
Svar på tråden Bjuder ni vänner? Hur nära är ni?