• Silketuss

Vi har ställt in vårt bröllop!

Det var meningen att vi skulle gifta oss nu på nyårsaftonen, men nu har vi ställt in det. Det känns som att marken dragits undan mina fötter och jag famlar i ett nattsvart mörker just nu.

Hela dagen har jag försökt samla kraft att ringa till prästen och berätta att vi inte ska vigas, som planerat. Men jag kan inte, så fort jag ens tänker på det, börjar jag gråta. Så det får vänta till lite senare.Eller så får sambon ringa. Det löser sig.

Han har inte varit otrogen, men han har ljugit för mig, tagit två lån bakom min rygg mm. Vi har varit tillsammans i så många år, att det hunnit rinna en hel del vatten under broarna, och hittills har vi rett ut allt.

Så det är nog inte så otroligt att jag dyker upp här om en tid igen. På det sättet tycker jag att det ibland inte är så stor skillnad mellan att vara gift och ogift egentligen.

I en relation som sträcker sig över årtionden kommer det finnas dalar och toppar, även om de är olika djupa och höga för olika par.

Men det känns som att det är så väldigt viktigt för oss att när vi väl gifter oss, ska vi vara trygga, glada och inte som jag gör just nu.

Jag känner mig sviken, bedragen, lurad och väldigt, väldigt ledsen. Trots detta älskar jag honom, och vi har tre gemensamma barn.

Men som sagt, det är inte rätt läge att gifta oss på nyårsaftonen, som vi hade tänkt. Jag vill att vår bröllopsdag ska vara en glädjens dag, en dag vi minns med ett leende, utan en stor otäck klump i magen, och utan ångest över hur det ska gå med vår privata ekonomi. Vi har en del att reda ut innan jag kan känna så igen. 

Jag önskar er alla, blivande och redan varande fruar och män en god jul och ett gott nytt år! Jag hoppas att vi snart ses igen. 

Kram på er! 

• Svar på tråden Vi har ställt in vårt bröllop!
  • Chicita

Vad trist Silketuss. Obestämd
    Det känns som att du har rätt inställning till det här i alla fall. Jobba igenom det tillsammans. Det kommer bara att göra er starkare tillsammans.
    Men är inte det här ett varningsskott?
    Försök få med dig din blivande för lite rådgivning hos någon som arbetar med sådant. Han måste få en djupare förståelse för hur sådana här hemligheter påverkar er, och hur positivt det kan vara att berätta om sina problem istället för att gömma dom.

Jag har ett ex som är en stor bidragande faktor till att jag hamnade hos kronofogden pga hans agerande.
    Han beställde saker via typ Halenskataloger mm i mitt namn (mitt kundnummer). Sen gömde han räkningarna, påminnelserna och kravbreven. Det var först när jag kickade ut honom pga en annan sak som jag upptäckte den stora skulden som redan då låg hos inkasso och som jag inte hade någon möjlighet att betala direkt, och jag hade ingen möjlighet att bevisa att jag inte hade beställt sakerna själv heller.
    Så att vara öppen och ärlig även om man hamnar i svårigheter - är a och o i ett förhållande.

Du behöver inte försvinna härifrån bara för att du ställer in eller skjuter upp bröllopet. Du sitter på massa kunskap nu genom din planering. Och det är värdefullt här inne.
    Sen kanske du inte är lika aktiv. Men stanna kvar.
    Om inte annat så kommer du ju att sitta på en enorm kunskap när det sen blir din tur framöver någon gång...

Lycka till
    Många kramar till dig 

• Aniara4

Å vad tråkigt!
    Jag förstår dig, även om ni säkert kan ta er igenom det här också så vill man inte gifta sig i ett sånt läge. När man gifter sig vill man känna sig alltigenom lycklig, trygg och säker på att det är rätt. Inte förbannad, sviken, och orolig för framtiden.

Håller med Chicita om att det nog vore klokt att gå i någon form av familjerådgivning/parterapi. (Kommunen och kyrkan brukar kunna hjälpa till om man inte har råd att betala privat.) Man går inte bakom ryggen på den man lever med och tar lån utan att berätta det. Särskilt om man har barn ihop. Det ÄR ett allvarligt svek.

Lycka till med att reparera relationen och återvinna tilliten, och se till att lära er något av det hela som ni kan ta med er i framtiden.

Och såklart kan du fortsätta hänga här om du vill, om det inte känns för nedslående att bli påmind om bröllopet som inte blev av för dig.

• Nikkita

Men nej va tråkigt att höra! Håller med de övriga & hoppas att ni löser allt & att det blir ett underbart bröllop när det väl är dags!

Skickar en styrkekram till dig :)

Svar på tråden Vi har ställt in vårt bröllop!