Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

Jag vill ställa in mitt bröllop! :(

Först och främst vill jag bara säga att jag är medlem på bröllopstorget men väljer att vara anonym under denna tråd!

Jag vill ställa in mitt bröllop.... det låter hemskt att säga det. Men jag vill faktiskt det.
    Jag älskar min fästman överallt annat och jag vill verkligen gifta mig med honom...jag vill bara inte göra det på det här sättet :( Detta är så jobbigt för mig att jag har panikångest, får utslag på kroppen och känner mig deprimerad.

Vår historia angående bröllopet är väldigt komplicerad och lång, jobbiga och svåra familjeförhållande osv så jag tänker inte skriva allt här. Jag måste bara få ventilera mig angående detta.

Min fästmans familj har planerat detta bröllop.. allt har gått väldigt fort (vi har bara varit förlovad i ca 1 månad och ska gifta oss i januari för annars får vi inte flytta ihop), jag har inte varit involverad i några som helst beslut, de har bokat en kyrka som jag inte alls tycker om (inte min fästman heller för den delen), jag har inte ens någon klänning, min familj bor alldeles för långt borta så det kan inte komma (de ska ha ett andra bröllop för oss i sommar). Allt ska vara så billigt som möjligt, gärna gratis..därför kan vi inte ens få gifta oss i den kyrkan vi vill, vi kommer inte ens få någon bröllopsnatt... Detta är bara lite av vad som pågår, för att sumera upp det kan jag bara säga att det inte känns som jag ska gifta mig, detta är inte mitt bröllop, jag känner mig inte som en brud. Jag är bara så olycklig över hela situationen.

Både jag och min fästman vet inte vad vi ska göra... Detta är ju VÅR dag, han säger att vi kan lätt ställa in och göra det en annan gång när vi får det som vi vill ha det.... Men jag är så rädd för att folk ska bli arga, besvikna osv.. :( Jag har inte mod nog att säga Jag vill inte gifta mig såhär! och hur min boende situation ska lösa sig om vi nu skulle göra det vet vi ej. Jag kommer isf inte ha någonstans att bo. Känner mig så tvungen att genomföra detta bröllopet :/

Jag är inte ute efter något lyxigt bröllop.. Min dröm är att det bara är han och jag på en strand i något varmt land i solnedgången. Imtimt och romantiskt med sanden mellan tårna... Det är det jag vill ha.

Jag skulle bara vilja ha lite feedback från någon som kanske varit i en liknande situation för jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Allt är i en enda röra och jag kan inte tänka klart.

/ ledsen och förvirrad "brud"
  • Svar på tråden Jag vill ställa in mitt bröllop! :(
  • Anonym (ledsen)

Tack så hemskt mycket allihopa för ert pepp! Jag hade verkligen stått upp för mig och min fästman mer om jag inte varit så rädd för vad som skulle hända efteråt. Jag inser att det är ju faktiskt vår dag och vi förtjänar att få den på vårat sätt. Får prata igenom det ännu en gång med min fästman idag när han kommer hem från jobbet.

• Anonym (ledsen)

Vill verkligen tacka ALLA som har skrivit i denna tråd. Jag har läst varje inlägg och är så tacksam för ert stöd!

Jag och min fästman har bestämt oss för att ställa in bröllopet i krykan och bara göra en borglig cermoni i januari  och sen fest med hans familj efteråt. Då kommer det kännas "mindre" som ett bröllop tycker jag.

Sen har vi bestämt....... Att det RIKTIGA bröllopet blir på en strand i mitt älskade THAILAND nästa vinter. Det kan inte bli mer perfekt! 

Jag hoppas bara vår plan kommer att hålla och det känns lite halvläskigt att vi ka berätta för hans familj imorgon. Rädd för hur de kommer att reagera :/

• Anonym (ledsen)

Eftersom ni alla har varit så omtänksamma och underbara på alla sätt och vis mot mig i denna tråden så måste jag ju uppdatera lite om hur läget ligger till just nu...

Det blir fortfarande bröllop den 7 Januari som vi egentligen inte ville. Men vi har gjort flera drastiska ändringar som .. att det inte blir nån kyrka tex. Det blir en liten ceremoni mest för att bara göra det "officiellt" och sen blir det middag efteråt. Vi har gjort allt för att det ska kännas så lite som ett bröllop som möjligt och det känner jag mig faktiskt okej med, ser faktiskt nästan fram emot det! Har hittat en söt liten enkel klänning som jag ska ha på mig. Nu behöver jag iaf inte känna mig panikslagen för "walking down the aisle" i en brudklänning jag inte tycker om, det blir ju inte ens någon "aisle" nu eftersom kyrkan är inställd! Känner mig så mycket mer bekväm nu även om jag tycker detta är lite onödigt, haha. 

Vårt RIKTIGA bröllop blir den 28 Juli i sommar, ska prova brudklänningar, har en fin kyrka bokad, festlokal och hela kittet! Det kommer bli fantastiskt underbart!

Vill verkligen tacka er alla som skrev till mig i tråden, ert stöd hjälpte faktiskt! :) All kärlek till er!

Svar på tråden Jag vill ställa in mitt bröllop! :(