Inlägg från: BettyBoop |Visa alla inlägg
  • BettyBoop

Jag vill ställa in mitt bröllop! :(

Aleta skrev 2011-12-01 16:47:46 följande:
    Eftersom du skriver att ni inte får flytta ihop så antar jag att det är något religiöst/kulturellt. Där kan jag tyvärr inte komma med råd eftersom det är en okänd värld för mig.

Men har ni funderat på att bara gifta er borgerligt för att lösa bostadsfrågan och sedan, när det känns bra så har ni en stor fest med välsignelse över äktenskapet istället? 
    Precis så tänker jag. Att en lösning på en svår situation skulle kunna vara att gifta sig borgerligt för att blidka föräldrarna - om det nu inte finns någon annan utväg, och sedan ha er fest i sommar när även din familj kan närvara, eller åka iväg till någon strand och ha en egen ceremoni där och då? Som någon form av kompromiss.

Jag hoppas verkligen det löser sig för er. Bröllop ska vara något man tänker tillbaka på med ett leende och inte en klump i magen. Stor kram härifrån!
  • BettyBoop

Om du behöver prata av dig med någon okänd och anonymt så är du välkommen att skriva till mig. Ibland är det  skönt att bara få prata av sig med någon man inte känner. Lovar att lyssna och inte döma.

Livet är inte alltid en dans på rosor, men jag blir glad över att höra att du har stöd hos din fästman. Tillsammans klarar ni det här.

Lycka till och många varma kramar.

Svar på tråden Jag vill ställa in mitt bröllop! :(