• Savannah

Hurdan förlovningsring? Zinkon?

Hej! Jag och min sambo planerar att förlova oss. Jag har nu börjat titta på ringar med honom, eftersom vi båda vill ha ringar vi trivs med. Själva frieriet kommer ju att ske som en överraskning Flört
    Först ville jag ha en diamtring, men blev verkligen överraskad då jag såg hur mycket de kostade. Det passar inte alls vår budget. Jag vill inte heller gå omkring med en svindyr ring på fingret och vara nervös att jag skall tappa den eller glömma den någonstans.

Nu har jag hittat fina silverringar. Jag funderar bara över deras stenar, ofta står det att stenen i dem är zinkon (en mineral som ser ut som diamant) har någon annan erfarenhet av dessa zinkonstenar? De är verkligen inte dyra, bara några hundralappar så priset är okej. Men hur är en sådan ring? Har ni tips på andra silverringar med andra sorters stenar i? Vår maxbudget per ring ligger runt 1000 kr.

• Svar på tråden Hurdan förlovningsring? Zinkon?
  • Savannah

Oj vad fina ringar! Jo, det är säkert kubisk zirkonia som jag menar :)
    Jag tittade också lite på safirer, de är ju i samma prisklass som zirkonia, bara lite lite dyrare. Har någon safir? De är ju jättefina, fastän jag från början tänkte satsa på endast silverring med vit sten. Den här tycker jag om, tre blå safirer och två zirkoniastenar. Kostar 400 kr.

• Savannah

Men känner ändå att det kanske är bättre med endast vita stenar. Har svårt att bestämma mig, vet inte om jag vill ha flera stenar i rad eller bara en lite större? Har funderat i ett par år redan och inte kommit fram till ett svar :D

Älskar dessa två :)
  • Savannah

Haha oj! De är ju faktiskt glittriga, och det tycker vi ju om ;) Men kanske lite väl? Vill inte ha något som bländar mig alldeles då jag vandrar omkring :D

• Savannah

Ja, blir helt matt av alla alternativ! Tror att jag bara måste se vad som ser bäst ut på fingret och sedan bestämma mig. Kommer säkert att pröva en hel del ringar :D Men det är ju ett roligt problem. som tur är. :)

• Savannah

Jättefin! :) Jo, det är väl som med allt annat, man skall prova så att man vet att det/den sitter rätt. :)

• Savannah

Jaa, det är svårt att veta, vissa säger att silverringar med cz håller, andra att de håller bara 10-15 år? GladVad är det då som inte håller, stenen kanske blir ful eller faller ur?
    Har tittat på titanringar och visst är de fina, men tycker inte det passar mig, inte vad jag tycker just nu i alla fall.

Är det någon som har en Cubis Zirkoniaring, med något annat material än titan? Skrattande Finns det då några andra vita stenar som man kan ha i sin silverring, kommer inte på några? (diamant är ju uteslutet)

• Savannah

Titan är inte just nu ett alternativ för oss, gillar inte riktigt hur titanringarna ser ut, ingen skillnad hurdan design. Att man måste putsa silverringarna gör ju som sagt ingenting, det är ju lätt att göra hemma Skrattande
    Imorgon går vi och se på ringar och bestämmer oss förhoppningsvis för ett par ringar vi trivs med just nu. det blir antagligen silver med cubic zirkonia, vi får se. Om vi sedan vill byta till dyrare ringar om några år hindrar ju inget det Glad

• Savannah

Nu har vi köpt ringarna och jag är supernöjd! Skrattande Det blev en silverring av manlig modell till min sambo och jag valde en silverring med cubic zirkonia. Den är så superfin och jag är jätteglad. Körde på en lite stadigare ring så att silvret inte skulle få för sig att böja sig eller missformas. Glad
    Så nu var det gjort, bara ett par veckor kvar till förlovningen....Hjärta

• Savannah

Ni får vänta ett par veckor ännu Drömmer
    Vill att ringarna skall vara en hemlighet in i det sista Skrattande

Svar på tråden Hurdan förlovningsring? Zinkon?