helsingebrud skrev 2011-12-04 12:19:18 följande:
du är nog inte ensam om att känna dig ensam i planeringen
Jag har också planerat de mesta själv.
Jag brukar spana och bestämma mig för typ 3 olika alternativ som jag gillar
sedan lägger jag fram alternativen och min blivande får då tycka till vilket alternativ han gillar bäst
lämnar i stort sätt bara hans klädval till honom.
Har gjort detta med mat, lokal, kyrkmusik, dukning , färger osv
sedan gjorde jag min gästlista och bad honom komplettera med de han vill bjuda
Jag gör ungefär likadant.... till saken hör att min fästman inte talar så jättebra svenska (än) så alla samtal och sådant får jag ringa hursomhelst. Han har sagt att han skulle vilja känna sig mer involverad i planerandet, men när jag ber honom att han ska fixa ngt eller välja mellan olika grejer så blir det mest "det blir bra som du vill, älskling".... Kolla på olika alternativ och bilder mm tycker han är tråkigt, så han säger mest, ja, den var fin.
Nu ska vi snart gå till guldsmeden för att få våra ringar gjorda och jag har visat massa förslag för honom men det verkar lite som det kvittar, det enda jag lyckats få ur honom är typ att "den får inte vara för smal". Hoppas att han får ur sig lite mer sen när vi verkligen kommer dit och får titta på riktiga ringar, då blir det nog lite mer konkret hoppas jag *suck*.
Men han ska vara ansvarig för musiken på festen iallafall så det kommer jag inte lägga mig i, det är hans bit...