• Savannah

Förlova sig på nyårsafton eller alla hjärtans dag?

Vi vill förlova oss på nyårsafton eller alla hjärtans dag, har inte bestämt vilken ännu. Vi vill göra det i smyg, kanske på en restaurang eller liknande. Berättar sedan dagen efter till familjen.
    Någon annan som funderar på någon av dessa datum? Hur skall det gå till?

Jag skulle ju vilja att det blir en överraskning, så tror inte att jag kommer att få veta om det blir nyårsafton eller alla hjärtans dag, men jag lär väl märka vilken dag det än blir Flört

Skulle vara kul att höra hur ni tänker och planerar!  Glad

• Svar på tråden Förlova sig på nyårsafton eller alla hjärtans dag?
  • aniara

Jag hade valt nyårsafton, eller ännu hellre nyårsdagen (första dagen på det nya året, en ny start liksom) om ni inte festar till det alltför hårt kvällen innan. Jag har lite svårt för alla hjärtans dag. Det är ju en dag skapad bara för att butikerna ska få sälja mer. Är man redan ett par är den dagen rätt överflödig.

• daniiel

Jag hade nog skippat både nyårsafton och alla hjärtans dag. Visserligen är det förmodligen tusentals par som förlovar sig varje dag runt om i världen och i vårt avlånga land, men att välja en dag då ännu fler gör det.. njaa. Jag hade hellre velat göra det kanske en vanlig vardag, lite oväntat sådär. Jag tycker personligen att det är ännu mer romantiskt :)

• Savannah

Det är ju sant, och vill inte riskera att förlova mig på samma dag som flera av mina vänner som går i samma tankar...
    Men vet inte hur vi skall få det fint på nyårsafton, vi vill ju knappast festa med våra vänner ifall vi planerar att förlova oss, de festerna brukar inte vara så nyktra om vi säger så. Och om vi förlovar oss på nyårsdagen vill vi ju inte vara bakfulla Flört och det betyder att vi borde hållas hemma på nyårsaftonen..hmmm...
    Så svårt med planeringen!

• Savannah

Jag har dock hela tiden tänkt att det skulle vara fint att förlova sig på någon speciell dag (men inte 11.11.2011 eller något sådant) eller på en resa. Vi har förstås en sparesa på tumanhand bokad till den 20-22.12... Då bor vi på hotell två nätter och är på spa-avdelningen på dagen och restaurang på kvällen. Kanske det skulle passa...?

• Svitchan
    Savannah skrev 2011-12-05 22:44:01 följande:
    Jag har dock hela tiden tänkt att det skulle vara fint att förlova sig på någon speciell dag (men inte 11.11.2011 eller något sådant) eller på en resa. Vi har förstås en sparesa på tumanhand bokad till den 20-22.12... Då bor vi på hotell två nätter och är på spa-avdelningen på dagen och restaurang på kvällen. Kanske det skulle passa...?
    Sparesa låter som det perfekta tillfället! =) vad mysigt!
  • daniiel
    Savannah skrev 2011-12-05 22:44:01 följande:
    Jag tycker också att det låter som ett jättebra tillfälle :)
  • Yez

Jag och min sambo ska förlova oss den 1/1 2012.. Att börja den första dagen på det nya året som förlovade tycker jag är perfekt!

Vi kommer befinna oss i Thailand, Koh Lanta och kommer där byta ringar.. Min familj är med på resan och ingen vet något, så vi får se hur dom reagerar och om dom ens märker att vi har ring på fingret när vi kommer tillbaka från våran "myskväll" (:

Vi planerar iaf att på eftermiddagen, gå ner på stranden mysa i solnedgången, dricka lite bubbel och bara vara.. Längtar ihjäl mig! Och imorgon kommer ringarna hem :-P

• Savannah

Ååh, låter jättefint Yez!
    Har funderat vidare på den här sparesan och kommit fram till att det nog är det mest passliga tillfället inom den närmsta tiden. Vi tänkte gå och se på ringar på torsdagen och så får vi se om vi hittar några passliga.. Glad

• Yez
    Savannah skrev 2011-12-06 12:54:32 följande:
    Ååh, låter jättefint Yez!
    Har funderat vidare på den här sparesan och kommit fram till att det nog är det mest passliga tillfället inom den närmsta tiden. Vi tänkte gå och se på ringar på torsdagen och så får vi se om vi hittar några passliga.. Glad
    Låter perfekt tycker jag :D

Om ni inte hittar Dom ringarna med stort D så tipsar jag om titanringar.com.. Där köpte vi våra och det går att skapa sin egen på 1000 olika sätt, helt underbar och unika ringar!
  • FelizLane

jag hade inte valt någon av dagarna.. Vill ha en egen dag :)

• Chicita

Det låter väl jättebra med förlovning under spa-helgen TS Skrattande

Då kan ni ju visa upp ringarna på julafton sen för familjen och fira förlovningen med vännerna på nyår.

• typjenniifer

Vi ska förlova oss på 12-slaget på nyårsafton uppe i Sälen. Att starta det nya året som förlovade, kan det bli bättre?! :D Längtar galet mycket och ingen vet något! Förutom våran chef, när vi bad om ledighet ;)

• Savannah

Ååh vad mysigt typjenniifer! :)
    Har ni berättat till era familjer/vänner att ni tänker förlova er?
    Jag har förvanat några vänner att vi funderat på det, men har inte berättat att vi tänkte göra det redan om ett par veckor, och att vi köpt ringarna. Familjen vet inget Flört

• timide

Vi förlovade oss på nyårsafton 2009, alltså 31/12 -09. Och vi gillade idén jätemycket då och hade en underbar dag tillsammans bara vi två. Men nu i efterhand har vi insett att det var ett ganska dåligt val av dag. För vi kommer aldrig kunna gå ut och äta en god middag i lugn och ro på vår förlovningsdag. För då är resten av sverige ute och festar och äter med. Så i det avseendet så var det ingen toppendag direkt! =)

• Ellinoren

Jag och min kille förlovade oss på alla hjärtans dag detta året, 2011. Och än så länge är vi ensamma om det bland våra vänner. Visst kanske det inte är så orginellt kanske. Men för mig spelar det ingen roll. Finns ju även lite roligare kort, blommor och annat att köpa just under alla hjärtans dag.
    För oss är det en speciell dag och det är allt jag bryr mig om och när vi tänkt planera bröllop är det viktigare med datumet än just förlovningen.

• MissySophie

Jag hade skippat båda dagarna och tagit ett eget datum. Båda känns lite klische tyckerr jag,det är mer charmigt att hitta ett alldeles unikt datum bara för er. Till exempel så kan ni ta era första sex siffror i era person nummer och plusa ihop dom så ni får ett varsitt tal så kan man leka med dom två talen och hitta ett speciellt datum Skrattande

Jag och min fästman förlovade oss den 13 augusti eftersom den 13 februari är våran årsdag då vi blev tillsammans. För en del kan talet 13 kännas som otur men för oss är det rena lyckan! Jag hade bokat en jätte fin svit ute vid en herrgård som ligger några mil utanför Uppsala och det var jag som friade till min älskade sambo ute på en brygga vid en vacker insjö, en dag vi aldrig kommer glömma.

• 201212

Vi förlovar oss i december, men datum ej spikat än.

Svar på tråden Förlova sig på nyårsafton eller alla hjärtans dag?