problem med toastmadam
TS: Jag såg ju inget i ditt första inlägg som visade att den här tjejen skulle ha sagt att hon ville hjälpa till med massor. Så jag tänkte nog i samma banor som dom andra - att du hade orimliga krav på henne...
Men efter att ha läst det du skrev nu så skulle jag kunna tänka mig att hon kanske känner sig undanskuffad. Hon kanske hade hoppats på att få vara tärna istället? Och att hon nu inte förstår vad det innebär.
Hon tror kanske att det bara är att ställa sig upp och säga att "och nu ska brudens mor hålla tal". Alltså att hon tar det som ett "tröstpris".
Kommunikation är ju fortfarande A och O.
Ni pratar ju i alla fall även om det är mest sporadiskt som det låter. Bjud hem henne och sätt er ner och prata om vad ni förväntar er av henne under dagen, då är det ju också lämpligt att höra om det fortfarande känns bra för henne och om det här är något hon verkligen vill göra.
Jag tror inte att ni ska ta för givet att hon är den som hör av sig angående bröllopet. De gånger hon ringt så kanske hon hade väntat på att du skulle ta upp bröllopet. Hon kanske inte vill känna sig påträngande eller något annat som hindrar henne...
Jag säger inte att du gör fel eller att du har fel förväntingar. Det känner jag varken dig eller henne nog för att yttra mig om.
Men jag vet hur lätt det är att hamna i bröllopsbubblan och att man inte ser saken med fräscha ögon på saker och ting, utan man har sitt "bröllopsfilter" inkopplat så att säga.
Vår toastmaster tillfrågades ca 1,5 år innan bröllopet. Ca 1 år innan bröllopet så satte vi oss och pratade lite löst om vad vi önskade av honom, bland annat kollade vi vilket telefonnr vi skulle sätta ut i inbjudan för de som ville anmäla tal i förväg och lite såna detaljer.
Kanske 3 veckor eller något sånt innan så åkte vi hem till honom och gick igenom allt i detalj, gav honom telefonnr till cateringfirman mm. Han kom också in någon timme innan bröllopet och pratade med serveringspersonalen, cateringfirman, underhållningen mm...
Men annars hade vi inte mycket kontakt. Det jobb han gjorde under kvällen visade dock att han spenderat många timmar med recearch, tillverkning av rekvisita och andra såna saker. Helt otrolig kille faktiskt
Så även om ni inte ser eller hör att hon är engagerad så behöver det inte betyda att hon inte är det.
Men prata med henne, hur det än är så måste ni ju få veta.
Lycka till och ha ett underbart bröllop