Inlägg från: Silketuss |Visa alla inlägg
  • Silketuss

problem med toastmadam

Dannedo skrev 2011-12-07 09:44:37 följande:
    Måste bara säga att jag tycker det här är så otroligt dålig attityd. Jag känner verkligen inte igen mig i dom tankegångarna. Andra människors liv kretsar inte kring mitt bröllop!  Jag vill ha en toastmaster som vet vad han ska göra när dagen väl kommer och som haft sitt namn och nummer i inbjudan så folk kan kontakta honom. Jag vill ha en tärna som är med mig under dagen och hjälper med klänningen, säger att jag är fin i håret och räcker mig näsdukar i kyrkan. Vad mer är det man ska förvänta sig? Och när vi frågat best man, toastmaster och tärna så har vi varit noga med att säga att det inte är ett tvång, utan bara att vi vore jätteglada om dom kan och jag är glad och tacksam att dom ställer upp. Om någon av dom skulle dra sig ur så skulle det inte betyda något slut på vår vänskap, eftersom jag antar att dom har en god anledning till det (vilket förhoppningsvis inte handlar om att jag är en bridezilla som varit otrevlig och jobbig :)
    Väldigt bra skrivet!

Ts, om detta är din bästa väninna, fråga henne om hon har tid, lust osv. Var ärlig med hur mycket du förväntar dig av henne! Och ta inte illa upp om hon tackar nej. Trots allt är det inte alltid så lätt att hinna med så pass krävande uppdrag som det kan innebära att vara toastmadame, allrahelst om ni vill att hon redan nu ska vara så pass engagerad. Skulle du själv vilja lägga den tiden på henne, om hon skulle vara den som skulle gifta sig? Genom att försöka sätta sig in i motpartens sits, och känna efter om man skulle tycka att det vore rimligt, kan man få en fingervisning om man börjar sväva ut för mycket i sina förväntningar. Men sedan är vi alla olika, och har olika förutsättningar och vilja att åta sig denna typ av uppdrag, också. Men man bör ju inte kräva mer av andra, än man gör av sig själv. Förstår du hur jag menar?

• Silketuss

Anonym 12.39, jag måste bara säga att jag hörde till de som "skrek" härinne för. Det är kanske svårt att tro, men jag hade inte lagt märke till att man kunde ändra texten med fet- kursiv och understruken text. :-O Trots att jag hängt här inne ganska lång tid. 

Så det kan ju vara så även för ts? Att hon inte vet att hon skriker? Eller att hon inte vet hur hon ska få oss andra att se vilka ord som hon betonar?

Det där med utropstecken, det är kanske olika beroende på i vilka kretsar man umgås i? Jag har aldrig läst tidigare, att det skulle räknas som att man skriker, det med.  Vad säger ni andra, är det verkligen så att det räknas som att man skriker, om man avslutar meningen med ett utropstecken?  Det har jag faktiskt inte haft en aning om. Även om det blir lite tradigt att läsa där någon alltid svslutar med tre utropstecken, kanske. Men jag har inte fattat att man skriker. 

Det är nog olika vad man stör sig på, när det handlar om hur andra skriver. Jag gillar inte svordomar, allrahelst inte när de förekommer ofta i ett inlägg. För någon annan är det kanske inget särskilt med det.  

Svar på tråden problem med toastmadam