• Drullen

Hur komma tillrätta med naglar som skivar sig???

Ja har alltid haft problem med att mina naglar går av o även skivar sig, o inga medel ja har provat har funkat. Ja går till salong o får en gelé förstärkning på naglarna, det förbygger att "slitage" Förutom det uppenbara att de håller bättre eftersom de är hård gelé på, så behöver ja inte göra nånting, förutom att gå tillbaka ungefär efter 5 veckor o göra om det.

Vissa medel kan funka under tiden man använder, men om du slutar så blir nageln sämre än den va innan... :(

• Drullen
    förlovadflicka skrev 2011-12-07 10:35:31 följande:
    Fast gelé gör ju nageln ännu skörare! Usch, minns hur mina naglar var efter bröllopet, det var hemskt!

Det blir inte skörare av gelé, inte gelé av bra kvalité. Akryl däremot gör oftast att nagel blir tunnare, varför vet ja inte,men vissa slipar ner hela nageln.

Testa Bio Sculpture gelé, den läggs uppepå som ett "skyddande lager" o förstör inte naglarna. Mina ser ut precis som vanligt varje gång, eftersom man löser upp o tar bort den gamla gelén varje återbesök, så kan man se nageln då.

• Drullen
    förlovadflicka skrev 2011-12-07 13:04:18 följande:
    Det är biosculpture jag testade, men man filar ju på den egna nageln och håller på för att det ska hålla (och gelen är inte helt bra heller faktiskt). Mina naglar är starka som stål annars, men när gelén kom av var de väldigt sköra. och jag menar verkligen att jag har starka naglar annars, ibland är de till och med riktigt svåra att klippa!

Det låter konstigt, man ska inte fila bort nageln. Eller alltså, man tar bort ett skyddande lager som finns på nageln naturligt, som då inte behövs när man har något annat skyddande, gelé, naglelack eller annat, men mer ska inte filas.

Tråkigt att det inte höll, : ( ja har haft gelé i 2 eller 3 år o det har aldrig lossnat eller gjort naglarna sämre.
    Ja är jättenöjd med det för ja har aldrig kunnat ha längre naglar innan.

Svar på tråden Hur komma tillrätta med naglar som skivar sig???