Bröllop eller inte??
Behöver lite råd....
Det är så att jag och min sambo pratar om att gifta oss 2013.... och det är ju ett tag kvar men känner jag mig själv rätt så måste jag börja ganska snart med planering, då jag blir hysteriskt galen av stress och vill då alltså ha god tid på mig. Nu är det så att jag har sagt detta till min familj, och de är väldigt glada och har väl länge hoppats på ett bröllop. Men när jag sa det så sa mamma att "Ja va kul!" men sen så påminde hon mig om att min pappa och min syrra fuller 60 och 40 i juli och augusti.... så det krockar lite. Min sambo tyckte ju naturligtvis att vi skulle gifta oss ändå det året fast på våren eller hösten. Och eftersom jag frågat pappa och syrran om de tänkt ha nån större fest eller om de tänkt att vi ska åka iväg allihopa och fira detta så får man ju till svar att de dels inte vet vad de vill göra och de vet inte när, de kan inte svara på det eftersom det är så långt kvar.
Och ja, det förstår ju jag, men ett bröllop är ganska mycket att planera så jag vll ju gärna veta. Och sen undrar jag; är det dumt att boka in ett bröllop när det redan är lite stora händelser det året? Skulle ni ta illa upp om nån i er familj skulle gifta sig när ni fyller jämt? Tänkte om ni skulle tycka att "jag fyller faktiskt jämt"
Men vi kan inte vänta ett år till innan vi bestämmer oss, för då måste vi flytta bröllopet ett år till....
Jag får liksom inga svar :( Ska vi planera bröllop 2013 eller inte? Åsikter och råd tack.