över 1år och ångrar typ bröllopet! HJÄLP!
Vart ska jag börja??!! ångrar typ bröllopet. Hoppas ni orkar läsa!!
Detta har jag mått dåligt över i ca 1 ½ år nu och vet inte hur jag ska lösa det hela! får såklart igentligen skylla mig själv antar jag och typ leva med det??!!!
1. möhippa = vart inte alls som jag kunde tänka mig. när jag har läst om alla andras innan jag gifte mig och efter och folk som berättar så skäms jag nästan över min hippa jag hade. Vissa delar var så bra att jag inte vill göra dem ogjorda men när jag blev utspökad med smink utsmetat i hela ansiktet håret tuperat så man ser ut att ha fått elchock, ja ni kan tänka er hur hems man såg ut. gå runt i stan och vara nykter gravid och ful som ett svin var inte snällt. SJÄVLKLART handlar hippan om lite uppdrag men när man har läst så mkt där de har gjort snälla uppdrag blir man lite ledsen över hur dåligt mitt var planerat. om nån frågar säger man falsk " jo det var bra " fast man bara spyr på det hela!! eller inte hela direkt!!!
Överdriver jag???! Vet att en av mina tärnor försökte avstyra en hel del pga min situation som gravid och inte gör vad som helst så fick hon inte bort alla hemska saker från när min andra tärna körde racet med allt. Även fått höra att hon tyckte min hippa var så tråkig för ja inte gjorde massa hemska grejer.
En del hippor har fotograferat, sjungit in egen cd, spa, lite spel med picknick i park, lite uppdrag osv osv mår så dåligt över mitt utspökande så att de har förstört hela min hippa. resterande var ju kul såklart.
2. SEN så har jag mått dåligt över mitt bröllop sen innan den stora dagen. Över hur min ena tärna körde racet som att det var hon som skulle gifta sig. inga tankar på hur de var för mig lr nått. gnäll om kläder, ointresse för hela bröllopet överhuvudtaget, gnäll om att jag träffa min andra tärna som annars händer fullt normalt annars utöver mitt då kommande bröllop då vi alltid gjorde det. Vi planerade inget utan min andra tärna men bråka gnällde över att jag inte hade med henne 1 EN kväll då jag var ute på shopping med min mor och ena tärnan kom med och sa hej bara för att vi inte hade hunnit setts på några veckor, och hon bara ville visa att hon inte strunta i allt o mig
Finns så mkt som ena tärnan gjorde mot mig, som efter bröllopet till fotograferingen ville ja när vi kom tillbaka ha bilder på mig med tärnorna och mannens bestman och lite sånt, men nej då hade hon redan bytt om och ville absolut inte byta om igen för dessa bilder. Så jag fick inga bilder. sen efter allt var över med bröllopet slutade hon typ höra av sig, annars var det samtal ofta och skulle en del fika kolla man aldrig om den andre ville följa med tex men det blev knäpp tyst från henne, jag försökte även ta det med henne men de blev bara värre och sen dess har vi knappt setts och nu sen ett tag tillbaka har jag sagt upp kontakten men pga andra skäl!!
Visst jag får väl skylla mig själv över att må dåligt över att hon förstörde så mkt jag ville till bröllopet och vissa drömmar. Jag hade kunnat sagt till henne att hon inte längre skulle vara min tärna men jag vågade inte såra henne så jag lät mig själv bli sårad. hur dum får man vara för idag mår jag inte alls bra över mitt bröllop för 1½ år sen.
Vad kan jag göra åt saken??? göra om allt eller?!! Det går väl inte ens!!!! =/ känns inte som att någon skulle förstå heller, förutom dom som har vetat om det här INNAN den stora dagen.
För mig är tärna intresserad och kanske erbjuder sig att hjälpa med allt klänningar ringar och fixa med allt som hör till. en av mina tärnor fanns iaf vid sidan om jag behövde hjälp, råd eller ville ha nån åsikt eller bara finnas där helt enkelt. Man kände att man inte ville prata om bröllopet till den andre för hon brydde sig inte kändes det som!
Känns som hela bröllopet blev fel. tittar ja på bilder från gästerna så blir jag bara ledsen och arg när jag ser tärnan för hon var verkligen inte den vännen jag trodde hon var. Min andra tärna finns även idag väldigt tätt hos mig, närmare vänner är vi till och emd idag. och det är väl iaf nått positivt i det hela.
Finns det några tips om vad jag skulle kunna göra för att få bröllopsdagen till ett underbart minne?? känner bara så mkt hat över den dagen även om resten var underbart.
Vill ju minnas bröllopsdagen som en av mina bästa dagar i livet med bara ett stort leende!!!!!