• sparven

schalins i vitguld?

Någon som har erfarenhet av schalins vitguld ringar, håller dom färgen så att säga? Har fastnat för en ring betydligt över budjet och vill inte behöva lägga ut ytterligare pengar varje år för att den inte ska bli "guldassig" som vitt guld kan bli.

• Svar på tråden schalins i vitguld?
  • sofi 88

Min vitguldsring rån schalins är nu 1,5 år och än är den inte gulaktig. Har aldrig hört att de ska bli guldassiga?

• 11juni2011

Jag tycker snarare vitguld tenderar bli gråaktiga, och matta. De tappar lystern med åren helt enkelt. Min vännina har en schalins i vitguld och den har hon haft inne för rodinering redan trots att den bara är ett par år gammal (dock var den inte SÅ sliten och grå, men hon ville att den skulle matcha vigselringen som snart skall användas.)
    Så tyvärr tror jag att alla vitguldsmycken tappar lystern med tiden, oavsett märke.

• Berlan

Jag har en vitguldsring från schalins som förlovningsring och den är absolut inte guldassig, har haft den i fem år nu. Däremot är den ganska repig, men det blir ju ringar efter daglig användning så länge. Jag är dock nöjd med den. 

• LoJ

Tyvärr är det så att ALLA vitguldsringar måste lämnas in så småningom för rhodinering! Brikar dock inte vara så dyrt. Fast det klart att slår man ihop alla småsummor för varje gång så blir det mycket...

Svar på tråden schalins i vitguld?