specccial skrev 2011-12-10 09:37:51 följande:
Vi har också valt silverringar, mest för att vi tyckte det var snyggt med en så ljus metall och vi passar båda bättre i det. Däremot har vi guld på insidan, och det känns lite roligt att det inte syns, mest att vi vet om det själva :) Vi tycker också kombinationen av guld/silver är snygga.
Titan har jag för mig är svårt att storleksförändras om det skulle behövas i framtiden? Vitguldsringar blir något mörkare med tiden än silver, men de går att rodera upp med jämna mellanrum om jag fattat det rätt.
Min vigselring ska vara lik förlovningsringen, helt i silver med guld på insidan. Men vigselringen är tunnare med diamenter på utsidan.
Håller med ovanstående, gå till guldsmed och prova. Ni kan säkert komma fram till en bra lösning. Storleken på diamanter kostar ju också olika mycket. Lycka till!
Ringar i rent titan (99,8 % titan) gå visst att ändra storlek på. Däremot finns det titan (4/6 titan) som inte går att ändra storlek på så ska man köpa titan så ska man vara noga med att ta reda på om det är rent titan eller ej så man vet vad man får för pengarna.
Så är det ju iof med andra metaller också, vill man ha 18 k guld så ska man ju se till att det är det man får ( det finns ju även 14 k och 9 k också, det är ofta i billigare guldsmycken) och i en del länder är det ju annan standard än i Sverige, som tex i USA där det är vanligare med vitt guld i 14 k vilket göt att en del ringar därifrån blir mycket billigare än liknande ringar i Sverige.
Silver och rött guld är väldigt fint ihop och rött guld och vitt guld och silver är också fint ihop så det går ju att välja en vigsel ring i rött guld och vitt guld och ha den till förlovningsringen i silver