• Misslycklig

Strl 15 i ring ovanligt?

Jag har strl 15 i min ring och det finna inga vigselringar till mig. Håller på att bli galen snart. Alla ringar som jag gillar börjar i strl 16. Någon som kan hjälpa mig? Jag vill ha en vitguldring el silver med stenar.

Skickar med en bild =)

• Svar på tråden Strl 15 i ring ovanligt?
  • förlovadflicka

Jag har storlek 16 och vigselring gick ganska lätt att hitta, men alltid när jag letar ringar i "vanliga" butiker börjar storlekarna på 17 eller 18! Alltså, det är för mig helt gigantiskt, det måste ju vara vanligt att ha 15/16? :S

• Misslycklig

16 finns i alla ringar jag har tittat på men inte 15. Helt värdelöst. Många rekomenderar inte heller att förminska en ring då den kan bli oval. Jag provade strl 16 och ringen åkte nästan av. Håller på att bli galen av att leta men inte hitta något

• förlovadflicka
    Misslycklig skrev 2011-12-12 12:25:20 följande:
    16 finns i alla ringar jag har tittat på men inte 15. Helt värdelöst. Många rekomenderar inte heller att förminska en ring då den kan bli oval. Jag provade strl 16 och ringen åkte nästan av. Håller på att bli galen av att leta men inte hitta något
    Men om man går till en riktig guldsmed och inte en kedja måste det ju gå lätt att fixa. Eller? :)
  • Lissie84

Hej!

Jag har 14,5 i ringstorlek och det finns inte i affärerna. Det vi fick göra var att prova ut storleken och sen kolla på vilken slags ring man ville ha och sen tillverkade affären ringen. Och det borde alla guldaffärer kunna göra, såvida vi inte talar om kedjorna som guldfynd mm. Vart i Sverige bor du? 

• Emsiepemsie

Min förlovningsring är tillverkad av guldsmed och är storlek (47) 14, 8 om jag minns rätt.
    Gå till en guldmed så tillverkar de en ring precis så som du vill ha den.

Annars kan man beställa på nätet, jag var nära att beställa på www.kodega.se.
    De har även ringar i palladium. Våra förlovningsringar är i palladium och jag kommer även ha en palladiumring när vi gifter oss.

• Charlie13

Jag har också storlek 15 och jag var och tittade på ringar på Guldfynd. Den ringen jag ville ha fanns som minsta i storlek 16 och den gick utan problem att förminska. Hon i affären sa att det går jättebra att förminska en storlek men inte så mycket mer, så det borde ju gå?

• Sara 120707

Beror lite på vad du vill ha för ringar dvs vilken budget du har.

Vitguld med diamanter så kan man ju gå till en guldsmed och få den tillverkad.

Silver med CZ kan man hitta på internet ganska lätt även i små storlekar. Tänk bara på att då får du kolla en storlekstabell och kanske "översätta" din storlek. Tror det motsvarar 4 i USA

http://www.almostdiamonds.com/daria-3mm-silver-brilliant-cut-cubic-zirconia-eternity-ring-r24474.html

http://www.almostdiamonds.com/martina-4mm-silver-princess-cut-cubic-zirconia-wedding-band-ring-r19508.html

• ema

Om du kan tänka dig att köpa en äldre/begagnad ring, så kan du göra fynd på auktionsfirmor och pantbanker (finns på internet) Eftersom så få verkar ha storlek 15 kan du göra ett riktigt fynd, de brukar vara väldigt billiga

• fruhgan

Om du går till en guldsmed så går det att få vilken storlek du vill. Det behöver inte bli så mycket dyrare än om du köper ring i en butik som tex Guldfynd.

• MalinLarsson

Jag köpte min ring begagnad på e-bay från en juvelbutik i USA. Jag har fått den värderad här hemma och den är äkta så är jättenöjd! Plus att priset var mycket bättre än det den blev värderad till. Jag har storlek 15,25 så jag har haft svårt att hitta ringar också. Men om du hittar en ring i 16 så kan de ju förminska den. Tror inte att det ska vara så farligt dyrt.  
    Min satt helt perfekt redan från början men det var ju lite av en chansning att köpa den utan att ha provat den. 

• Millan1984

Jag hade strl 15 tidigare, men nu äter jag kortison och fingrarna har svällt. Var tvungen att byta ut min förra förlovningsring och valde då en större och mycket finare ring

• Mikina

Jag har storlek 15 och hittade många olika fina ringar, och de flesta går att förminska/förstora lite om det inte är stenar hela vägen runt.
    Det finns otrooligt många ringar man kan beställa i vilken storlek som helst, och riktigt guldsmeder kan ju tillverka ringen helt enligt dina mått och önskan! så gå till en lokal guldsmed med lång erfarenhet så hjälper de dig!
    De stora kedjorna har inte alls samma service enligt min erfarenhet.

• Paris 111202

Jag har strl 15,5 på min ring, och det var inget problem att beställa (den tillverkas dock på beställning), däremot var det svårt att få plats med gravyren eftersom designen på ringen och stämplarna tog upp en stor del av ytan, men guldsmeden lyckades iallafall klämma in våra initialer, staden och datumet fast de sa att det inte skulle gå från början. =)

• smygplanerar

Jag har också smala fingrar och insett att jag aldrig kommer hitta "färdiga" ringar i rätt storlek i en butik utan alltid kommer att få specialbeställa smycken efter mina mått. Har 14,5 på min vigselring och det blev lite krångel innan jag till slut fick rätt storlek pga att minsta storleken på ringmåttet var för stor för mig. Så vi fick chansa och experimentera med förminskningar på min släta förlovningsring innan vi skickade in vigselringen också.

Vilken fin ring ring du har hittat! Glad Den borde absolut gå att förminska då det inte finns stenar hela vägen runtom. Du kanske redan har kollat upp saken?

Svar på tråden Strl 15 i ring ovanligt?