Tärnorna som aldrig blev några tärnor...
Första året i gymnasiet träffade jag ett tjejgäng som jag blev riktigt tight med. Vi var bästa vänner i flera år, vi skulle bli tärnor på varandras bröllops, gudmödrar till varandras barn och så vidare. Vi var alla singlar. Efter gymnasiet träffade jag min blivande man. Detta gick inte väl ihop med mitt kompisgäng eftersom de aldrig haft pojkvänner och inte kunde förstå min nyförälskade situation. Det hela slutade med ett gräl, eftersom jag kände att de inte förstod att jag ju nu var lycklig med min blivande man OCH ville fortsätta vara bästisar med dem. Förstår ju att det kan vara svårt att förstå om man själv aldrig haft ett stadigt förhållande.
Efter grälet slutade vi träffas, en tid tyckte jag att det var okej eftersom jag ju var arg på dem. Men nu, efter ett par år, känns det ledsamt. Jag miste ju alla mina bästa vänner på en gång! (Och fick en till bästa vän, min blivande man) När jag nu tänker på vårt bröllop om några år så undrar jag vem som skall vara tärna, jag har inga bra vänner just nu som skulle passa för uppgiften. Lever ett hektiskt liv så har inte fått några nya nära vänner. Känns tråkigt att inte ha några vänninor att dela en så viktig dag med....
Hur skall jag komma över det där? En del av mig vill bli vän med mina singelvänninor igen, men det känns lite som om det är för sent, vi har nu ännu mer olika liv än då, Någon annan som har en liknande situation?