Förlovade, men ingen förlovningsring
Vi förlovade oss nu i helgen och hade redan tidigare pratat om att vi inte ville ha några förlovningsringar. Men sen, dagen efter förlovningen, säger han att det handlar om att vi inte har råd med förlovningsringar och att han egentligen hade velat ha det. Sen ångrade han sig och sa igen att han inte heller ville ha förlovningsring. Nu är jag förvirrad! Jag har inte velat ha förlovningsring från början. Kanske dels för många runt oss har varit förlovade i år efter år utan att ha en tanke på giftemål, kanske för många runt oss haft "oseriösa förlovningar" med förlovningsring gång på gång som jag inte vill bli förknippad med. Egentligen handlar det nog om att jag inte är en ringmänniska och tycker vigselringen är den enda betydelsefulla, därav vill jag endast ha den. Vi vet ju om att vi älskar varandra och vill gifta oss med varandra. Måste man ha en ring för att bevisa det för andra? Är det inte tillräckligt med ett kärlekssmycke att bära resten av livet? Verkar så onödigt med två egentligen ju. Men nu när han velade fram och tillbaka om att det handlar om pengar tänker jag att vi måste skaffa förlovningsringar - för jag tycker inte det handlar om pengar. Vill han ha ring då ska vi ha det. Han är dock bestämd om att vi bestämt oss för att inte ha förlovningsring nu. Jag kan inte sluta tänka på det hela. Innan han sa att det handlar om pengar var det inget speciellt runt det hela för mig. Jag ville ju inte ha en. Men nu kan jag som sagt inte sluta tänka på det. Tänker också att det är klassiskt att mannen inte har någon ring men att kvinnan har det och tänker då att.. varför det egentligen? Varför ska någon ha det? Det som irriterar mig med det hela är att jag är en sån som tycker om att gå min egna väg. Göra saker på mitt sätt. Men det jag tror mina tankar i grund och botten handlar om är vad andra tror när man som gift bara har en ring. Jag som blir så irriterad när folk låter "det andra tror om dem" styra deras val. Min hjärna sviker sig själv här! Vi har redan bokat vigseln, borgerligt den 1 december 2012, vår 4-års dag. Så det är inte alls tänkt att vara en förlovning för flera år det här. Vi är "ute efter" själva vigseln. Det är den som betyder något. Vad tänker ni om det hela? Är jag inte bara löjlig nu? Är det ovanligt att bara ha en ring som vuxen? Är det lustigt att inte ha förlovningsring som "alla andra" egentligen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 03:09
Menar givetvis "Är det ovanligt att bara ha en ring som gift?". Inte som vuxen, haha. Vuxna är vi ju även utan ringar, hahaha!
Passar även på att ursäkta över bristen på styckeindelning. Det fanns styckeindelningar, men de försvann när jag publicerade. Kanske har att göra med att jag skriver från mobilen?