Göra borgerlig vigsel personlig - hjälp! Bara 13 dagar kvar!
Hejsan!
Jag och min sambo skall gifta oss "i smyg" på nyårsafton, borgerligt i kommunhuset som skall ha en fin lokal. De enda som känner till vårt bröllop är våra två bästa vänner som skall vara våra vittnen. I övrigt skall vi inte ha några gäster. Vi tänkte att det ringer vi och säger, att vi gift oss, efter tolvslaget till våra familjer, släktingar mfl.
Trots att vi valt att ha en borgerlig vigsel så vill jag få den personligt präglad. Jag vet att det finns en lång och en kortare text som vigselförättaren använder sig utav. Men jag skulle vilja säga något själv till min blivande man. Detta funkar ju på film, men hur blir det i verkligheten? Någon som har erfarenhet av detta och kan tipsa hur man kan göra så det inte blir en tryckt stämning?
Min sambo är mycket blyg, och jag kan tänka mig att om han skall säga/läsa upp något, blir det väldigt kort. Men det gör inte mig något; jag är den talföre av oss och skulle vilja säga något fint till honom.
Kan man ha musik? Jag har varit i kontakt med vigselförättaren och jag skall prata igen med henne imorgon. Men jag är så nyfiken; brukar det finnas CD-spelare i borgerliga vigsellokaler?