Jag får hålla med MissySophie. Ni ska välja ringar själva.
Men jag kan ge dig/er ett tips. Jag och fästmannen kollade på vad som kändes som tusen ringar innan vi bestämde oss...eller...jag bestämde mig. Haha. Han är inte direkt den killen som bär smycken i vanliga fall, så han hade egentligen bara ett krav. -Inte för bred.
Men vi köpte till slut våra från schalins. I guldaffären sa dom att man kan egentligen göra vad man vill med deras ringar. Till exempel om man gillade skenan, men inte stenarna, kunde man säga till hur man ville ha det och dom gjorde den åt en. Eller om stenbefattningen var snygg, men men ville ha den på annan skena kunde dom fixa det och så vidare. Tror många märken har den typen av erbjudande. Det fick jag uppfattningen av i alla fall.
Nu köpte vi i för sig inte våra ringar i någon guldfynd eller smycka. Vi var inne i dom också men det kändes inte riktigt som att dom var villiga att ge oss den kunskap och tid vi ville ha. Och min uppfattning, tillskillnad från MissySophie, var att dom inte hade så stort utbud...
Till slut hittade vi en lite guldsmedsbutik med jättefin service och man fick i lugn och ro sätte sig vid ett bord lite avskillt från övriga butiken. Där berättade han för oss om diverse olika ringar och tankar och frågor man kan ha.
Så mitt tips är att gå till någon butik som inte tillhör en kedja på samma sätt som guldfynd gör, om du är ute efter något lite mer unik ring.
Säger alltså inte att guldfynd har dåliga ringar, inte alls. Men det var inte det jag var ute efter, och tydligen inte det du är ute efter heller.