Relationsstatus??
Jag behöver råd angående en relation som jag haft med en man i över ett halvår. Sedan början har mycket i relationen varit oklart och förvirrande. Den första tiden träffades vi oftast ca 2 gånger i veckan. Nu träffas vi för det mesta 1 gång i veckan. Vi spenderar helgen tillsammans, går ut och äter, dansar, shoppar osv, och jag sover över minst 2 nätter i rad. Emellan att vi träffas så hör vi knappt av varandra, men vi skickar ibland sms. Vi har inte pratat om nån framtid tillsammans men han säger att han inte vet om han vill gifta sig. För det mesta så träffas vi spontant och oplanerat. Jag skulle vilja planera våra träffar mer. Vid ett tillfälle frågade jag honom på en måndag efter en dejt på lördagen och då svarade han att han inte visste om han kunde ses. Sedan ringde han på lördagen och ville ses. Jag har träffat hans närmaste vänner, men inga släktingar. Samma gäller från min sida, han har träffat vänner men inga av mina släktingar.
Vi har inte speciellt öppen kommunikation, vi pratar inte om "oss". Jag minns att han kallade mig för "sin flickvän" första tiden vi träffades, men sedan har jag inte hört honom göra det. Jag vet inte hur vi ska definiera vår relation egentligen. Jag känner mig osäker i förhållandet. Jag vet inte om han träffar andra kvinnor också... Jag vet inte vad "vi" är egentligen.