har pantat min ring ..
Rubriken talar för sig själv. Jag har pantat min vackra underbara förlovningsring. Inte för att jag ville direkt men nu har det kommit upp att blivande make har obetalda skulder och jag känner bara att jag vägrar gå runt med en dyr ring på fingret köpt med pengar som fästman egenligen inte har. Han vet inte om detta. Men när jag fick veta om skulderna hotade jag med att panta ringen. Nu har det gått två månader och skulderna är ännu inte betalda såjag gick till pantbanken och pantade ringen. Detta innebär inte slutet, inte alls. Men jag vägrar gifta mig för pengar jag inte har. Hellre ser jag till att allt blir betalt och gifter mig förmindre pengar än att ha ett stort och pampigt bröllop betalat av andra.
Bara undrar över era reaktioner när ni läser detta, har jag kanske gjort fel? Skulderna överstiger inte 10 000 kr så det är inte överdrivna summor det handlar om, men ändå. Nu vet jag itne hur jag ska berätta för blivande. Tror atthan kmr bli aningen arg men jag hade ju sagt att detta skulle hända om skulderna inte betalades...
Kommentera gärna :)