• theresepivat

Var i Skåne ska ni ha er fest?

Lite nyfiken på er som ska gifta er 2012 var ni ska ha er bröllopsfest?

Då jag själv bor i Skåne och kommer ha festen här så är det mest intressant.

Kul om ni vill dela med er och även varför ni valt att ha festen just där.

• Svar på tråden Var i Skåne ska ni ha er fest?
  • chrpe

Vi ska ha festen i Flädie mat och vingård. Vi bor i Lomma och vigseln kommer att vara i Södra Åkarps kyrka i Vellinge.

• sollan
    Hejsan.
    Vi bor ganska centralt i Skåne och ska ha vigsel i Bosarp Kyrka & middan/festen blir i Bosetorp som ligger tvärs över vägen. Bosarp ligger ett stenkast ifrån Eslöv Skrattande Bosetorp ägs av Odd Fellow så vi ska ta förrätt & Varmrätt genom dem.
    Blivande vårbrud
  • Sebastiána

Hade festen på Hässleholmsgården. Jättemysigt! Extra bra med vandrarhemmet mittemot festlokalen.

• Fröken Sassa

Vi gifte oss i Barkåkra kyrka och hade festen i gamla  Officersmässen i Valhall Park. Kan verkligen rekommenderas :) Nära mellan kyrka och festlokal och vi och de flesta av gästerna bodde på hotellet i parken som ligger på krypavstånd från mässen haha!

• Nikkita

Bor i centrala Malmö & kommer ha vigsel, middag & fest på Heleneholm slott :)

• Josefin03

Vi ska också gifta oss på Flädie mat och vingård.

• theresepivat

Roligt att höra var ni ska vara.

Vi har bokat Tosterup Slott men har även tittat på andra alternativ. Så vi har inte riktigt bestämt oss ännu.

• Sara 120707

Vi ska ha en liten middag för oss och vitnena på drakamöllan utanför brösarp.

Vi ska sedan ha en större mottagning för släkten på rydeholm, ett litet gods utanför trelleborg.

• polkapinne

Vi håller festen på Araslövs gård via Araslövs golfklubb.
    De har också ett litet kapell i anslutning till festsalen så där gifter vi oss.

Det här är utanför Kristanstad.

• theresepivat
    Sara 120707 skrev 2011-12-29 16:51:43 följande:

Vi ska ha en liten middag för oss och vitnena på drakamöllan utanför brösarp.

Vi ska sedan ha en större mottagning för släkten på rydeholm, ett litet gods utanför trelleborg.

Finns det någon hemsida till Rydeholm Gods? Eller hur kommer man i kontakt med dem?
  • Carroj85

hej

vi bor i Kävlinge men ska gifta oss i Östra ljungby och ha festen på bygdegården i Östra Ljungby. Jag är född i Östra Ljungby och döpt, konformerad i kyrkan vi ska gifta oss i och min blivande man bryr sig inte vart vi gifter oss så då blev det så här.

///Carroj85

• Sara 120707

theresepivat:

Det är en privatägd fastighet(ägs av min m2bs bestman), men det är möjligt att han kan tänka sig att hyra ut till andra bröllopsarrangemang

Svar på tråden Var i Skåne ska ni ha er fest?