• Jossen

En till som verkligen behöver ringhjälp!

Denna ringen är väl något jag skulle kunna tänka mig, skulle den passa en ring med många stenar på rad (som senare vigselring) tror ni?

Jag är även nyfiken på lite saker; Jag vill ha en ganska smal ring, men med sten som syns. PÅ vissa stenar måste man kolla en extra gång för att se om det verkligen är en sten eller inte. Det vill jag inte att man ska behöva göra på min. Men V A D ska jag ha för ring då?

Kan någon hjälpa mig?

Vi vill inte heller lägga en smärre förmögenhet på ringar.

Jag är trött, men hoppas jag har kunnat göra mig förstådd!

God fortsättning!
  • Svar på tråden En till som verkligen behöver ringhjälp!
  • Jossen

Ja det jag tänkte var mer om det skulle se konstigt ut med "glappet" som är runt stenen :) Jag vill helst ha prinsesslipade stenar ( de fyrkantiga heter väl så?) så frågan är även om det ser konstigt ut med den stenen som är?

• durrasflikka

Ja, det är de fyrkantiga. Tror bara att det kanske ser lite konstigt ut om du inte har en "kant" mellan glappet och vigselringen.

• m2012

Hej!

Jag skulle säga tvärtom att det blir snyggt att inte ha en kant när det är ett "glapp" vid diamanten i förlovningsringen.

Jag har denna http://vigselring.nu/vigselringar-and-smycken/ringar-med-stenar/show/Triss, fast min är specialbeställd från smycka ;)
    Eftersom det är "fritt" ovanför sista och första diamanten vill jag inte "stänga in" dem med en alliansring där stenarna är försänkta i skenan.

Jag tänkte därför ha något som liknar denna.
    http://shop.jarlsandin.se/jarl-sandin-design-p-774.aspx
    En allianring där varje diamant är kloinfattad och lite högre än förlovningsringen.

Tänkte fråga om det är möjligt med prinsesslipade diamanter istället för runda (vad heter den slipningen då ;) )

Du skulle ju kunna byta ut den runda diamanten i förlovningsringen till en prinsesslipad annars :) Gå till Smycka de kan hjälpa till massor, jag är väldigt nöjd men det kan ju variera mellan butiker antar jag :)

Lycka till!!!!

• durrasflikka

Jag vet inte om man kan få en alliansring med prinsesslipning (runda är briljantslipning). Kan man de och stenen i f-ringen inte bytas mot prinsess så blir det kanske konstigt utan kant när där är två olika slipningar.

Jag har själv ingen kant på någon av mina ringar, men det är från samma serie, precis som dina blir m2012.

• Jossen

Jag tror inte jag förtsår vad ni menar med "kant" mellan glappet. Det jag menade var om det såg konstig ut att ha en ring bredvid den jag kollat på, med tanke på glappet.

En alliansring går att få med, i stort sett, vilken slipning som helst. Det jag undrade angående det var om det skulle se konstigt ut med en briljant/rund och sedan en alliansring med prinsesser.

Jag kommer inte kunna ha ringar med klofattning, i alla fall inte på båda. Jag är lite rädd att det river.

Tack för era svar och jag ber om ursäkt om jag varit itydlig, hoppas ni förstår vad jag menar nu:)

• durrasflikka

Med kant menar jag extra guld (eller vad du har för material) som denna har. Annars finns det ju dem utan också, som denna.

Tror inte att det skulle se konstigt ut med en ring till den med glappet.

• Jossen

Jaha:) ja tack för infon.

Jag tror det skulle bli snyggast med "kanten" då:) Tack för att du tog dig tid att hitta bilder osv:)

• durrasflikka

Så lite så.. Jag tror att det blivit ännu snyggare om du har en liten tunn ring nertill också (morgongåva kanske?)

• Jossen

Jag kommer kanske skaffa fler ringar. Men har idag skickat runt på olika ställen om kostnadsförlag. Har hittat mina ringar!:)

Jag tror, helt ärligt, vi kommer strunta i morgongåvor och sånt. Min morgongåva är min man, det är jag nöjd med.
    Man har nog med annat att lägga pengar på (lite off topic nu;) ) Särskilt maten, herre*** vad DYR den är!! Haha!

Fast nu kommer det dröja bra länge innan vi kommer dit, så jag hinner kanske ändra mig.

Svar på tråden En till som verkligen behöver ringhjälp!