• Vi2alltid

Finns ni på Familjeliv?

Jag har ju hängt här ett tag efter jag har gift mig och kände att jag kanske borde titta på andra forum vid det här laget... Tittade in på FL och reggade mig där, men hjälp vilket ställe! Hätska disskussioner och rätt otrevlig stämning, och i övrigt är det mest trådar om barn. Jag som är gift sedan 3 år känner mig inte hemma här på BT, men eftersom jag ännu inte planerar att skaffa barn på ett tag känner mig inte hemma på FL heller. Jag vill prata om allt möjligt här i livet, men gärna under lite mer trevliga förhållanden....

Vart hänger man då?

• Svar på tråden Finns ni på Familjeliv?
  • förlovadflicka

Jag är lite på stylesearch, men det passar mest oss under 25 skulle jag säga så kanske inte aktuellt för alla här. Jag skulle aldrig vilja hänga på familjeliv, dels för att jag inte är gravid eller har barn, dels för att det verkar vara en otrevlig sida... :S

• Chicita

Jag har inget konto på FL

Jag finns här, på Facebook (motvilligt, men jag finns där) och på en liten privat community som jag hjälper till att administrera och väl alltså inte borde skriva ut här. Flört

Om du vill kika in på den så hör av dig så ger jag dig adressen och "visar dig runt".

• Vi2alltid
    Chicita skrev 2011-12-29 15:54:00 följande:
    Jag har inget konto på FL

Jag finns här, på Facebook (motvilligt, men jag finns där) och på en liten privat community som jag hjälper till att administrera och väl alltså inte borde skriva ut här. Flört

Om du vill kika in på den så hör av dig så ger jag dig adressen och "visar dig runt".

Vad trevligt, kan du säga lite mer vad det är för sorts forum, utan att säga vad det heter så vi inte får BT på oss? :)

• Chicita
    Vi2alltid skrev 2011-12-29 16:06:11 följande:

Vad trevligt, kan du säga lite mer vad det är för sorts forum, utan att säga vad det heter så vi inte får BT på oss? :)

Det är en av dom få överlevande (haltande ja, men överlevande) communitys som finns kvar från "Lunarstorm-eran".
    Åldersgränsen är 15 år och det är litet och familjärt.

Själva forumdelen är mer eller mindre övergiven (tyvärr) men det är något som jag gärna skulle ändra på om det kommer in diskussionssugna *hint hint* Oskyldig
    Annars delar man in sig i gäng/grupper där man kan prata om allt mellan himmel och jord.
    Det är alltså mer som ett samhälle, där man kvistar in på ett närliggande café för att ta en fika med en kompis. Än ett rent diskussionsforum.
  • Chicita

Hmm... kanske ska säga att medelåldern är långt över dom 15 år som är satt som nedre åldersgräns

• Vi2alltid
    förlovadflicka skrev 2011-12-29 15:52:27 följande:
    Jag är lite på stylesearch, men det passar mest oss under 25 skulle jag säga så kanske inte aktuellt för alla här. Jag skulle aldrig vilja hänga på familjeliv, dels för att jag inte är gravid eller har barn, dels för att det verkar vara en otrevlig sida... :S
    Mm... jag känner inte till den så mycket men risken finns att det inte riktigt passar mig... men jag ska kika närmare på det! Tack för tipset iaf!
  • mikita

Hakar på här! Jag skulle också vilja ha ett alternativ till FL, där jag är med eftersom jag är gravid. Men forumet där är ju hemskt. Otrevlig stämning och konstant tävlan i att vara värst/bäst... Nehej, där är jag bara för att få lite råd och tips kring grav. Men jag saknar att kunna "hänga" lite i ett forum och prata om ditt och datt. Några av personerna jag hittat på FL har börjat skriva via facebook istället.

• Chicita

Ni som är nyfikna på "min" community kan skicka ett privat mess för att få adressen.
    Jag vill bara förtydliga att det inte är ett diskussionsforum, och därför kanske inte ett alternativ för alla.

Det är alltså heller inte en direkt konkurrent till BT. Men jag vill ändå inte skriva ut adressen här.
    Jag tjänar heller inget på att ni kommer dit. Jag har ingen del i ägandet och får inte betalt för arbetet jag lägger på den sidan...

• aniara

Jag rekommenderar Bukefalos. I grund och botten en hästsida men med ett superbra forum som har vuxit och det är nu många som hänger där som inte alls är hästintresserade. Det finns ett "vuxetforum" där man kan prata om allt (utom hästar) som heter Senior. Där finns också forum för ungdomar, barn, föräldrar, hundmänniskor etc. Stämningen är miljarder gånger bättre än på Familjeliv.

• mikita
    aniara skrev 2011-12-29 19:31:55 följande:
    Jag rekommenderar Bukefalos. I grund och botten en hästsida men med ett superbra forum som har vuxit och det är nu många som hänger där som inte alls är hästintresserade. Det finns ett "vuxetforum" där man kan prata om allt (utom hästar) som heter Senior. Där finns också forum för ungdomar, barn, föräldrar, hundmänniskor etc. Stämningen är miljarder gånger bättre än på Familjeliv.
    tack för tipset!
  • Amor in aeternum

Jag hänger på FL. Tycker det är intressant, det är inte bara om barn
    (Jag har inga barn).

Självklart finns det massor av idioter som startar trolltrådar och dylikt,
    men allt det andra tycker jag är väldigt positivt.
    Det finns djur, ekonomi, myndigheter, scrapbooking, matlagning, samhälle, politik och sandlådan, där alla skriver om trådar som spårar ur.

FL är inte för alla, men jag tycker att det är skitroligt. (Nu är den här tråden gammal, men,men).

Svar på tråden Finns ni på Familjeliv?