Bjuda eller inte bjuda?!
Har några "kansken" kvar på vår gästlista och jag blir snart tokig! Bjuda eller inte bjuda?! Hur hade ni gjort? Det gäller dessa 6 paren:
*Har en barndomsvän som jag inte träffar så ofta, kanske 1-2 ggr per år, men vi har känt varandra hela livet och jag var på hennes bröllop (iofs kanske mest för att jag har lite fotoutbildning och de ville hålla nere fotografkostnaderna så jag och kameran var med dem hela dagen och kvällen)
* På min sambos sida umgås vi i ett stort gäng, men så är det 3 par som vi inte umgås med så mkt förutom när alla träffas och vi hörs aldrig emellan så att säga
* Sen är det två par som vi lärde känna i samband med att vi fick barn samtidigt (2010). Vi umgicks mkt första året men inte så mkt längre. Dock bjuder de ena paret in oss en del (och vi dem) på födelsedagsfester, skickar julkort osv. Jag träffar mamman emellanåt själv också, utan män och barn. Dock har vi ju inte känt varandra mer än ett par år.
Hur hade ni gjort? Vårt bröllop kommer vara medelstort med omkring 65-75 gäster. Vi har en budget på ca 150 000kr. Vi betalar 1300 för varje gäst vilket inkluderar mat, vin till maten, kaffe, avec och vickning. Sen tillkommer den fria baren.
Tacksam för era kloka ord!