• Evelinas

HJÄLP!! Hårfärgen blev inte bra!

Färgade håret i veckan och först såg det jättefint ut, men nu ser jag att det är bra mycket mörkare i botten (typ ner till öronen) än i topparna!! Tror ni man kan färga topparna (från öronen och ner) extra och låta bli att lägga i huvet liksom?? Har verkligen inte pengar att gå till frisören heller. Gifter mig på lördag.

• Svar på tråden HJÄLP!! Hårfärgen blev inte bra!
  • Juni2012

Testa på en slinga som inte syns först och se hur det blir. Eller kör en anna färg i topparna helt enkelt, KAN bli skitsnyggt. ;)

• Styrka

Du skriver inte vilken färg det gäller, men som tumregel borde det gå att lägga i en färg eller toning i längderna och låta bli att lägga i närmare hårbotten.
    Det har hänt mig några gånger, både när jag färgat håret rött och när jag blekt det. När det gällde det röda var det svårt att få samma nyans i topparna som i botten, oavsett vilken färg jag använde.
    När det gäller blekningar är det lättare, bara man vet vilka produkter som funkar i ens hår.

Men är det stor nyansskillnad eller är det troligen bara du som lägger märke till det?

Svar på tråden HJÄLP!! Hårfärgen blev inte bra!