• längtandebrud

bilder på annorlunda guldringar (hamrade, slipade mm.)

visa mig bilder på robusta, annorlunda vigselringar i guld. 

jag vill ah tips på hamrade, mattslipadevoch skrovliga ringar....

nån som vet var i göteborg man kan göra om en slät guldring man redan har och få den hamrad eller slipad?

min förlovningsring är slät 3mm i guld och jag söker nån design på ring som kan passa till den. ge mig tips!!

• Svar på tråden bilder på annorlunda guldringar (hamrade, slipade mm.)
  • KhiraLii

I mitt galleri finns bilder på gubbens ring som är en rejält tilltagen hamrad guldring. Dock har den ingen skrovlig yta utan är polerad efteråt. Tillverkades av Atelje Lennart

• Loanne

elindesign.se har jättefina "ruffiga" ringar som man kan få slipade med olika grovlek.

Jag vet inte om hon gör om befintliga ringar, men skicka ett mejl och fråga! Mycket bra service!

• daniiel

Jag är väldigt förtjust i Ölandsringen och skulle själv vilja ha den för 7800kr med fem små stenar och en av de för 9500kr med en sten. Just nu har jag dock inte råd med det :P
    www.ljungstrom.com/Ringar/Forntid/se/50/page/0/

www.kodega.se/show_sub_cat/ringar_med_inslag_av_keltisk_konst_och_runskrifter/138/1/*/
    www.kodega.se/show_sub_cat/walesiska_och_keltiska_guldringar/68/1/*/
    www.vigselbutiken.se/monstrade/flemming-uziel-simply-love.html
    www.vigselbutiken.se/monstrade/flemming-uziel-fantasy.html
    www.vigselbutiken.se/monstrade/schalins-harmoni.html
    www.vigselbutiken.se/monstrade/schalins-romans.html
    www.vigselbutiken.se/monstrade/schalins-tusenserien.html

• längtandebrud
    Loanne skrev 2012-01-02 20:12:26 följande:

elindesign.se har jättefina "ruffiga" ringar som man kan få slipade med olika grovlek.

Jag vet inte om hon gör om befintliga ringar, men skicka ett mejl och fråga! Mycket bra service!

jag fullkomligt ääääälskade ringarna från elindesign. hur fina som helst. precis så som jag tänkte mig. 

....men... för dyrt...

nån som vet en guldsmed som akn göra om en befintlig ring så den blri så där härligt assymetrisk o robust som ringarna från elindesign? 
  • längtandebrud

skicka gärna in fler bilder!

• MissBroccoli

Sandberg har en del "ruffa" ringar. värt att kolla in (sandbergsweden.com)

Atelje KEG i Jönköping gör också lite ruffa ringar i sanbergstuk men jag tror de är billigare. Och det finns nog guldsmeder i alla städer som kan göra ringar efter en eller flera bilder och med de önskemål man har.

Alla guldsmedsbutiker med verkstad (har de inte verkstad i samma lokal så brukar de skicka till en guldsmed) kan göra en hammrad eller matt ring utan problem. de kan även göra en hammrad yta på en befintlig ring. Tänk bara på om du är rädd om nån gravyr inne i ringen så är det ett dåligt alternativ. Självklart går det att gravera när ringen blivit hammrad. Men finns det gammal gravyr som man vill ha kvar så kan den bli skadad.

Man kan ju även ta med guld i alla former och få det nersmält och omgjort till ring efter önskemål. på så sätt kan man komma ner i kostnad om man har guldsmycken/tänder som man inte använder.

• EmmaStina

Kolla med Au/Ag design. ligger på aschebergsgatan tror jag den heter. I backen upp mot chalmers, på vänster sida innan landalatorg. Dom gör jätte fina grejer och de jag pratat med som har smycken därifrån gillar verkligen de som har stället.

Svar på tråden bilder på annorlunda guldringar (hamrade, slipade mm.)