• SaraJoakim

Bär man alls sin förlovningsring på bröllopsdagen??

En snabb fråga som rubriken lyder; Bär man alls sin förlovningsring på bröllopsdagen??
    Jag har nu en förlovningsring medan min M2B får sin ring vid vigseln då även jag får min vigselring. På alla kort ser man bara två ringar och jag undrade bara lite random när man egentligen tar på sig sin andra ring? Dagen efter? 
    Jag vet att man alltid "får göra som man vill", men jag undrar hur ni gjort/ ska göra :) 

• Svar på tråden Bär man alls sin förlovningsring på bröllopsdagen??
  • daniiel

Jag bar inte min förlovningsring på bröllopsdagen, men å andra sidan har jag inte burit någon förlovningsring alls :P Jag hade bara min vigselring, precis som min make och så har vi nu också. Bara en ring var :)

• TheD

För mig är det självklart att man har sin förlovningsring på sig (om man har någon). Vi båda har två ringar.

• 1700tal

Hm, jag har då inte tänkt på att det skulle va bara 2 ringar på vigselbilder. Snarare tvärtom, hon har 2 och han har 1. Förlovningsbilder däremot brukar det ju va en ring var eftersom mannen enl svensk tradition får sin ring då. Hursom, jag tänker ha min förlovningsring på hela tiden. Sambons förlovningsring kommer graveras även med vigseldatumet och hans ring samt min nya vigselring är de som används vid vigselceremonin.

• förlovadflicka

Vi hade alla tre ringarna, har aldrig tänkt på att man kunde ha annat... De allra flesta har nog förlovningsringen på sig skulle jag tro :)

• durrasflikka

Jag kommer ha min förlovningsring, men inte min m2b. Vi bytar nämligen ut de ringarna vi förlovade oss med. Sen vill m2b bara ha 1 ring.

• SaraJoakim

Okej låter bra allihop :)

Vi har kollat upp massa folk som tagit bröllopsfoton för att få idéer och ofta har de bara haft 2 ringar på bilderna.. men det är väl kanske bara en smaksak och vad vi råkat ramla över och sett när vi klickat runt :) 

• SofieGog

I England och USA sa har man alliansringen innerst och forlovnings ringen ytterst efter man gift sig. De flesta bar darfor sin forlovningsring pa hoger hand under vigseln och flyttar sen over den. Kanske ar darfor du sett en del bilder med bara 2 ringar?

• Chicita

Jag hade förlovningsringen på hela tiden.
    Däremot kom vi inte på (förrän en bit in i fotograferingen) att jag kanske borde ha vigselringen på då också, eftersom vi fotograferades innan vigseln.

Så det kan vara det du har sett. Foton från fotograferingar före viseln där dom glömt eller valt att inte ha vigselringen på sig än då.

• Invincible

Jag har förlovningsringen på mig på alla foton, min man likaså, bilderna som är tagna efter vigseln har jag vigselringen med på också. Det var bara jag som fick en vigselring, älsklingen ville bara ha sin enda ring, den är ganska grov.

And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • augustesen

Detta har jag också funderat på, känns ju konstigt att ta av sig ringen den dagen. Men precis som TS säger så har jag nästan bara sett bilder där bruden enbart har en ring. Min får nog sitta på - I love it! :)

• SaraJoakim

Jag får se hur jag gör :) är mäkta stolt över min förlovningsring och vill ju inte lägga undan den, den hör ju till - de va ju den som va starten på de hela ;)

Svar på tråden Bär man alls sin förlovningsring på bröllopsdagen??