• paet

Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?

Viccan skrev 2012-04-25 12:43:53 följande:
    Jag är givetvis väldigt nyfiken, därför har jag en fråga till er.
    Om man har en normal cykel, är det så att man har ägglossning ungefär 12-15 dagar från mensens första dag?
    Jag är ju så himla dålig på detta. Så ni får gärna ge mig lite förklarigar.
    Innan jag blev gravid så minns jag att man räknade från mensens sista dag. Om du är osäker på exakt när den är så rekommenderar jag ägglossningsstickor. ÄL-stickor finns att buda hem på tradera väldigt billigt De hjälpte mig massor! Och vi lyckades på första försöket tack vare dem. Men det kan nog stämma med dagarna om du räknar med mensens första dag Jag hade 8 dagar efter mensens sista dag så.

Och som svar till TS! Jag slutade November 2010, fick min första mens i December. Sedan hade den uppehåll fram till Mars 2011 nånstans. Vi försökte inte förens i slutet på April. Men ett halvår efter pillren skulle jag nog säga då 18 Januari i år kom vår son Solig
  • paet
    Amejuli skrev 2012-04-25 15:42:47 följande:
    Kul att läsa om andras historier! Stort grattis till er son!! :)
    Tack så mycket
  • paet
    Viccan skrev 2012-05-02 16:50:17 följande:
    Lycka till :)

Hur går de för er andra?

Av nyfikenhet undrar jag hur ni märkte att ni var gravida.
    Förutom illamående.

För av allt som står som står om lika "tecken" kanske inte stämmer in alls på alla.
    Berätta vad ni har för erfarenhet. Ni som inte kände av något alls. Eller märkte av några speciellt avvikelser (förutom utebliven mens). Berätta gärna.
    Illamåendet kom inte för mig förens i v8-9 nånstans. Så det kunde inte jag gå på .-) Men jag fick ådriga bröst, även nedre delen av magen. Fick som ljusa små upphöjningar runt bröstvårtorna. Och så var de som pistolskott och var suuuuuuperömma!!! Hade en viss magvärk också i så kallat tjejmagen. Om du varit gravid förr kanske du inte märker upphöjningarna på vårtgården så mkt. Men det var det jag gick på när jag sökte tecken och det stämde! Och jag hade inte varit gravid innan dess. Annars märker man inte så mkt. Ägget fäster ju heller inte förens tidigast 7-10 dagar efter ÄL. Så innan dess vet inte kroppen att den är gravid. Men testa som sagt 14 dagar efter ÄL
  • paet
    mimi00 skrev 2012-05-07 15:55:11 följande:
    Ååhh jag längtar så efter att bli mamma. Kommer sluta med mina p-piller om ca 1 år för att jag ska hinna gå ut skolan innan bebisen kommer :) Längtar så himla mycket. Men då är frågan när man ska sluta äta p-piller. Vill föda april-14 typ.. eller mellan mars-maj.. men man vet ju som sagt inte om man bli gravid direkt eller inte :/ så himla svårt :/

Är det någon som blivit gravid innan första mensen? eller första månaden man inte äter? Varför ska man vänta på första mensen? har ni kondom då?  
    Vi gjorde så att jag slutade 6 månader innan vi hade tänkt börja försöka- Just för att det kan ta så lång tid för kroppen att kicka igång. Så vi skyddade oss helt enkelt dem månaderna. Och när vi ville börja försöka och jag höll koll med ägglossningsstickorna så blev jag gravid på första försöket Så om du inte orkar vänta på att kroppen ska kicka igång så kan du försöka göra så annars
  • paet

Red:
    Jag åt Cerazette innan  jag blev gravid. Och jag fick också värre mensvärk. Iofs kanske jag hade glömt hur det var att ha mens i med att jag inte hade haft det på ca 6 år.

Svar på tråden Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?