• julle79

Tips mottages kring kumla (örebro)

funderar kring vad de finns för lokaler i området???

De enda som dyker upp i mitt huvud är församlingshemmet vid kyrkan i kumla....kanske inte så rolig lokal men nära kyrkan dock.

finns de andra fina lokaler som inte kostar skjortan??

Anntagligen blir vigsel i kumla kyrka så nånstanns inte för långt bort vore bra.

Tips mottages varmt

• Svar på tråden Tips mottages kring kumla (örebro)
  • pärlan01
    julle79 skrev 2012-01-05 03:01:05 följande:

funderar kring vad de finns för lokaler i området???

De enda som dyker upp i mitt huvud är församlingshemmet vid kyrkan i kumla....kanske inte så rolig lokal men nära kyrkan dock.

finns de andra fina lokaler som inte kostar skjortan??

Anntagligen blir vigsel i kumla kyrka så nånstanns inte för långt bort vore bra.

Tips mottages varmt

Församlingshemmet vid kumla kyrka e faktiskt inte så tokigt . Har varit där ett par gånger,
    Själv bor ja i pålsboda o ska vara i svennevads kyrka sen församlingshemmet mitt emot billigt o nära =)
  • julle79

en tanke som slog mig får man servera alkohol i ett församlingshem?? eller finns några speciella restriktioner när amn hyr församlingshemmet??

jag har bara hyrt för dop å då serverar man ju inte alkohol så aldrig tänkt på de....men eftersom det är kyrkans lokaler å så så slog tanken mig om man får de eller ej....vet du pärlan01?? eller nån annan??

• pärlan01
    julle79 skrev 2012-01-05 21:53:20 följande:

en tanke som slog mig får man servera alkohol i ett församlingshem?? eller finns några speciella restriktioner när amn hyr församlingshemmet??

jag har bara hyrt för dop å då serverar man ju inte alkohol så aldrig tänkt på de....men eftersom det är kyrkans lokaler å så så slog tanken mig om man får de eller ej....vet du pärlan01?? eller nån annan??

tror att man får servera alkohol men inte helt säker, vi ska ej ha alkohol på vårat bröllop för vissa klarar inte sånt då tänkte vi att det är endå våran dag så vi har ingen alkohol.
Svar på tråden Tips mottages kring kumla (örebro)