• sagoprinsessa

Vilken gravyr för tärnorna?

Har hittat två jättefina armband jag vill ge till mina tärnor, och om man vill kan man få den graverade. Antingen två ord eller ett ord och ett datum. Först tänkte jag typ brudtärna 30/7 , men det kankse inte är så kul att ha efter. Vill ju att de ska kunna använda armbanden mer än bara på bröllopet.
    Ni som köpt smycken och graverat till tärnorn, vad skrev ni? Eller ni andra, har ni några förslag? 

• Svar på tråden Vilken gravyr för tärnorna?
  • bellalicious

Har samma problem som du.. Har ingen aning alls om vad man ska gravera så att det de kan använda det mer än den dagen.

Hoppas att någon annan här inne på bröllopstorget har något bra tips :)

• Ekorren

Tex. "evig kärlek", "kärlek 30/7", "forever love" eller något likande kanske kan vara något?

• Ekorren

"kärlek lycka" eller "love happiness" kom jag också på, speciellet om gravyren blir på två rader :)

• hemajo13

eller det klassiska tro, hopp & kärlek! =)

• hemajo13

jaha kunde bara va två ord=)

• sagoprinsessa

Ekorren: "evig kärlek" kanske vore något :) 
    Hemajo13: hade blivit så glad om det fick vara tre ^^ 

• Chicita

Det som faller mig in så här direkt är
    Tack
    Datum

Det ska ju vara ett tack, och datumet påminner dom om dagen utan att skrika bröllop eller brudtärna för det.

• arioso

Om jag vore tärna skulle jag bli glad om jag fick ett fint armband med mitt eget namn ingraverat!
    Kanske låter egoistiskt, men jag tänker att det kan man ju verkligen använda jämt och man kommer ju ändå alltid förknippa just det armbandet med bröllopet.

• Chicita
    arioso skrev 2012-01-05 17:36:12 följande:
    Om jag vore tärna skulle jag bli glad om jag fick ett fint armband med mitt eget namn ingraverat!
    Kanske låter egoistiskt, men jag tänker att det kan man ju verkligen använda jämt och man kommer ju ändå alltid förknippa just det armbandet med bröllopet.
Svar på tråden Vilken gravyr för tärnorna?