• Teza

Ringar, svårt när man gillar olika, Hjälp

Halloj alla brudar

Ska gifta oss nyårsafton 2012, så de e ju ett tag kvar och har tid på oss tack och lov.

Men shit hur gör man? Vi har väl typ bestämt att vi båda vill ha en varsin ny ring, så långt så väl, som förlovningsringar har vi likadana silverrigar, fast jag har en liten sten i min inte min sambo, hans är slät, men dom hör ju ihop annars om ni hajar ;)

Till att börja med är jag inte så förtjust i guld, iaf inte rödguld, vitt är ju ganska dyrt. Var mycke därför det blev silver då de var jag som friade, i andra hand, haha min sabo friade för flera år sen, men mycke hände och den förlovningen bröts mm av olika själ, ville jag iaf ha nya ringar när jag nu friade själv.

Min sabo gillar blingbling, han vill egentligen ha guld eller något sånt, gillar när den syns lixom ;) Jag är lite mer blygsam av mej, visst ska den va vacker att se på men inte för mycke om man säger.

Det jag funderar på, kan man välja HELT olika ringar, alltså att var och en väljer den ring som känns rätt oavsett metall, stil och design, vad tycker ni andra, ge mej gärna lite åsikter och tankar?

Kram till er alla förväntansfulla :)

• Svar på tråden Ringar, svårt när man gillar olika, Hjälp
  • daniiel

Vi gjorde så, valde olika ringar (vi har även en uppsättning likadana silverringar). Det är väl bättre att ni båda är nöjda och verkligen tycker om era ringar, än att ni (eller någon av er) ska måsta kompromissa och inte känna sig helt nöjd?

Jag valde en ring i rött guld med några små stenar och min make valde en svart titanring.

• Västvind

Jag tycker att det absolut viktigaste är att man själv är nöjd med sin ring, det är ju du som kommer se din ring hela dagarna.
    I min bekantskapskrets är det bara dem som förlovade sig för många år sedan som har matchande ringar (de som fortfarande använder dem) och de flesta av dem vill ha nya ringar är de ska gifta sig.

Jag tycker inte att rött och vitt brukar vara så jätte skillnad i pris

• Teza

Tack tjejer för era svar, håller helt med er faktiskt, kände bara ett behov av att höra andras tankar och erfarenheter. Jag är långt ifrån en som måste hålla på traditioner hit och dit men ändå kul att höra hur andra ser på de.

Känns bra att andra ser de så oxå dock, då vet jag att jag inte e så ute å cyklar som jag tänkte.

Tackar

• chyzz

självklart kan ni ha olika ringar och vitguld är visserligen dyrare än rödguld men det är ändå inte jättestor skillnad, du kan ju ha en ring med både och... Av erfarenhet vet jag att silverringar slits fortare eftersom det är ett mycket mjukare material än guld vilket också gör att ringen kanske inte håller lika länge som en ring i vitguld/rödguld...

• Teza
    chyzz skrev 2012-01-06 19:34:42 följande:
    självklart kan ni ha olika ringar och vitguld är visserligen dyrare än rödguld men det är ändå inte jättestor skillnad, du kan ju ha en ring med både och... Av erfarenhet vet jag att silverringar slits fortare eftersom det är ett mycket mjukare material än guld vilket också gör att ringen kanske inte håller lika länge som en ring i vitguld/rödguld...
    De har du helt rätt i, har oxå tänk på de, har därför även funderat på tex volfram, titan eller liknande, gud så svårt de kommer bli att hitta rätt haha vad har man gett sej in på, som sagt tur de är ett tag kvar
  • Loanne

Ni kan absolut ha olika ringar!

Titanring kanske kan vara ett alternativ för dig? Billigt, hållbart och snyggt i färgen tycker jag (men mörkare än silver).

Kolla t ex titanringar.com

• Teza
    Loanne skrev 2012-01-06 19:54:03 följande:

Ni kan absolut ha olika ringar!

Titanring kanske kan vara ett alternativ för dig? Billigt, hållbart och snyggt i färgen tycker jag (men mörkare än silver).

Kolla t ex titanringar.com

Tack i massor för länken, dom behövs :), ja jag vill ju ha något hållbart, då jag har ett sånt jobb som nog sliter lite, driver ett hunddagis, där det är mycket prommenader med koppelhåll å sånt. Gillar tyvärr tunna ringar bäst oxå å vet att dom blir ju lite tjockare väl?

Men som sagt svårt att få allt, både hållbart och tunt blir nog svårt ;)
  • daniiel

Jag kan ju då tipsa om sidan vi beställde min makes titanring ifrån, de har jättefina ringar tycker jag, till bra pris och det gick väldigt bra att handla därifrån :)

www.coititanium.com/

• Teza
    daniiel skrev 2012-01-06 20:15:04 följande:
    Jag kan ju då tipsa om sidan vi beställde min makes titanring ifrån, de har jättefina ringar tycker jag, till bra pris och det gick väldigt bra att handla därifrån :)

www.coititanium.com/
    Åhh tack va kul älskar att titta runt
  • sollan

Gör väl inget om ni inte har matchande ringar så länge ni båda är nöjda över era val. Viktigast är jue trots allt att trivas med sitt smycke =)

Blivande vårbrud
  • Teza

Tack ni har så rätt, glad jag blir

De får bli så, man ska ju ändå ha ringen förhoppningsvis hela livet, då ska man ju trivas me den :)

• 201212

Vi har samma problem. Jag vill ha titanring eller silverring, han vill ha guldring.

Vi vet inte hur vi ska lösa det än.

• Teza
    201212 skrev 2012-01-06 22:53:08 följande:

Vi har samma problem. Jag vill ha titanring eller silverring, han vill ha guldring.

Vi vet inte hur vi ska lösa det än.

Ja hmm visst e de lite knepigt, dom behöver ju inte va helt lika, men man skulle ändå vilja att dom har NÅGOT gemensamt som en "röd tråd" lixom, som visar att man hör ihop, löjligt de låter när man skriver de, men e ju lite så eller?

Men på nåt sätt kanske man kan hitta nån lite gemensam detalj/länk som känns bra iaf, hoppas de för egen del iaf.
  • Teza

Haha shit hur ska man i slutändan kunna välja, hittar massor med fina på Chanti, blir helt sjuk ojojoj

• SofieGog

Jag har vitt guld och diamanter (en stor diamant i min forlovningsring och kommer ha sma diamanter i vigsel ringen) och min BM kommer att ha endast en ring i titanium. Vi sag det som att det skulle matcha var stil och personlighet och att det inte behavde matcha varandra. Vi alskar ju varandra for att vi ar olika men passar anda sa det kan val vara samma sak med ringarna.

• Teza
    SofieGog skrev 2012-01-09 17:44:54 följande:
    Jag har vitt guld och diamanter (en stor diamant i min forlovningsring och kommer ha sma diamanter i vigsel ringen) och min BM kommer att ha endast en ring i titanium. Vi sag det som att det skulle matcha var stil och personlighet och att det inte behavde matcha varandra. Vi alskar ju varandra for att vi ar olika men passar anda sa det kan val vara samma sak med ringarna.
    Håller helt med, så tänker jag/vi oxå roligt att höra att man inte är ensam om de :)
Svar på tråden Ringar, svårt när man gillar olika, Hjälp