• AlwaysAndForever2012

Tips till dansglada och vänliga låtar :) gamla goooingar :D

Hej, jag ska sätta mig ikväll och kika igenom datorn och skivor på musik till bröllopsfesten. Jag behöver tips :) Jag har väldigt blandat musikstil, men har nog bestämt mig att jag struntar i nyare musik i popstil och så utan mest har 80talet(är ju född då :) då det är favoritmusiken :) samt få in dansband country mm. sådant som gör att man i vilken ålder som helst känner rythmen i kroppen och kanske tom känner igen musiken, då vi har åldrar mellan 18-80 ca. Vore kul om folk vill dansa lite och tror det blir lättast till sådant. Hörde tom låten Sofia dansar go go eller hur det stavs igår på radion och tänkte den ska jag kanske ha med för ha lite skoj hehe :)
    Sen kommer det va mycket Bryan Adams, arvingarna, dirty dancing låtar, elvis jailhouse rock, jerry williams..ja massa glatt och fartfyllt liksom och sådant folk kan sjunga med i för då får man alltid stämning..

Har ni tips? goa låtar med stämning som ger en glatt humör..tom tutti frutti med little richard :)

• Svar på tråden Tips till dansglada och vänliga låtar :) gamla goooingar :D
  • Jag han

Abba brukar väl alltid gå hem tycker jag.

Sen alla gamla dansbandsklassiker, som ex. "Jag vill vara din Margareta", "leende guldbruna ögon" som de flesta i alla åldrar känner igen.

Gyllene tider har många bra dansvänliga låtar, lite svensk schlager kanske och Black Jacks "inget stoppar oss nu".

Barry Whites " your the first, the last, my everything" gillar jag också.

Hoppas jag inte kom med helgalna tips :)

• AlwaysAndForever2012

Nej då du kom verkligen inte med några galna tips snarare mina för black jack har jag redan mängder och gyllene tider en hel del också schlager dansband e alltid toppen då de flesta känner igen demo men behöver komma på mer specifika som jag inte kommer på just nu sådant där man helt plötsligt hör på radion och inser just det den gamla Goa hehe. Så ner specifika förslag från dig och andra vore koppen speciella kända Dansbandslåtar också mm

• Lillis82

Här kommer mina tips.. Har massa mer men har svårt att komma ihåg vad de heter.. kan bara nynna på dem Glad Hoppas att de här kan hjälpa dig att kanske komma på fler..

- Vi skall oooa hela natten
    - Y.M.C.A
    - Sommartider
    - Jag vill vara din Margareta
    - Sensuella Isabella
    - Let´s twist again
    - Sommarnatt
    - Sommartider
    - När vi två blir en
    - Jump
    - Summer of ´69
    - Vill ha dig
    - Hooked on a feeling
    - Daddy Cool
    - Het
    - Gimme hope Jo´anna
    - Lala laaa lala laaa lala ( vet ej vad den heter ha ha) reggie låt
    -Oh boy (vilket vackert väder..)

Nya låtar som jag tror ger fart på festen
    - Firework
    - Viva la vida
    - Oh my god
    - Raise your glass

• Jag han

okej.. nytt försök:

Säg inte nej, säg kanska kanske, kanske - sven ingvars

Djingis Khan - vikingarna

Kom hem - barbados

I love Europe - Christer Sjögren

Jag ringer på fredag - Sven-ingvars (tror jag)

Love is in the ait (vet ej artist)

Girls just wanna have fun - Cyndi Lauper

Magnus Uggla ( de flesta låtar)

Friday i`m in love - The cure

Shiny happy people - R.E.M

Michael Jackson (kan inte välje en)

That´s amore - Dean Martin

Svar på tråden Tips till dansglada och vänliga låtar :) gamla goooingar :D