• Emmma

Guldkrona till tårta?

Det här var  "Folkets tårta" som såldes i samband med att kronprinssessan och Daniel gifte sig.

Jag ska ha vitt, guld och grönt som färgtema på bröllopet och tycker att  det skulle vara fint att ha. Är det någon som vet om den finns att köpas eller om nån vet en annan liten guldkrona som man kan använda?

• Svar på tråden Guldkrona till tårta?
  • Emmma
    Sara 120707 skrev 2012-01-08 10:44:24 följande:

www.kobia.se/docs/Kobia_produktkatalog_2011-2...

sida35

Finns egentligen bara till grossister men det går säkert att kontakta dem för ett undantag.

Tack för tipset, men jag mejlade Kobia och de kunde tyvärr  inte sälja direkt till mig.
    Om det är någon annan som sett en liknande krona så får ni gärna skriva ner det här.
  • Chicita

Kolla på leksaksaffärerna. det kan finnas bra där faktiskt även om det inte är exakt lika Glad

• Emmma
    Chicita skrev 2012-01-09 19:38:59 följande:
    Kolla på leksaksaffärerna. det kan finnas bra där faktiskt även om det inte är exakt lika Glad
    Tack det ska jag göra, borde finnas nån som inte ser så plastig ut
  • Chicita
    Emmma skrev 2012-01-09 19:41:25 följande:
    Tack det ska jag göra, borde finnas nån som inte ser så plastig ut
    Precis... Annars går det ju att göra i sockerpasta och måla med ätbar guldfärg också
  • MissBroccoli

Känner du nån med eget företag eller går det be ett bageri ta hem kronor åt dig?

Om de på leksaksaffären ser för plastiga ut kanske det går att spraymåla dem med en matt guldfärg?

Är du händig kan du köpa mässingstråd och göra egna och fästa i lite pärlor i det färgtema ni har. mostersussie.blogg.se/2010/july/   En liten bit ner på sidan finns en krona. går ju göra hur många olika varianter som helst. Jag hade gjort dem runt en flaska eller nåt liknande och sedan böjt ut "topparna", och använt en tjockare tråd (ca 2-2,5mm) till stommen och sedan en 1-0.8mm tråd till lite utsmyckning, fästa pärlor med och att surra ihop delarana.

• Emma84

Jag har en sån, beställde tårta när min dotter fyllde 1 förra året och då sa jag att jag ville ha en sån. (Jobbar på cafe/bageri) Så hör med något lokalt bageri - de har säkert några kvar!
    Lycka till!

Svar på tråden Guldkrona till tårta?