• vetekatt

Vigselförättare i Stockholm/Sollentuna?

Finns det någon som kan tipsa om vigselförättare i Sollentunatrakten. Listan hos Länsstyrelsen för Stockholm är ju hur lång som helst... Jag vet inte alls var jag ska börja! Tips på personliga erfarenheter emottages tacksamt!

Vi vill att vigselförättaren kommer till oss i Sollentuna och är med på en lite längre cermoni (sång etc) än bara själva vigsellöftena.

• Svar på tråden Vigselförättare i Stockholm/Sollentuna?
  • DestinyD

Har bara hört gott om Helena Valentin, och vi ska nog ha henne på vår vigsel. Vi ska inte gifta oss förrän i höst, så vi ska träffa henne för första gången snart. Efter det kan jag väl uttala mig mer om mitt personliga intryck. Men hittills tycker jag att hon verkar jättebra! Hon är mån om att ceremonin blir personlig för just er, och hon broderar gärna ut med sång och dikter osv.

Lycka till!

• hysch

Vi hade tänkt ha Susiette Demant, men bytte just för att hon vill ha en längre ceremoni med sånger och sådant, och det vill inte vi :) Så hon kanske kan passa er? Verkar trevlig och tillmötesgående. Annars har vi haft kontakt med Rune Kirsch som jag läst bra saker om, han verkar trevlig. Vårt förstahandsval var Gunnar Westin, men han kunde tyvärr inte på vår dag. Annrs harr jag hört så mycket gott om honom. Susiette vill dock ha 1500 i reseersättning, vet inte hur det är med de två herrarna då vi inte kom så långt.

• KlaraV89

Jag glömde skriva att jag tror att de har en lista på de mest bokade och det borde vara ett bra tecken att nån är bokad ofta

• vetekatt

Tack för svar! Tar gärna emot fler tips! Hur långt i förväg bör man boka? Vi ska gifta oss i September.

• Cantaton

Jag rekommenderar Susiette Demant. Har varit på flera av hennes vigslar! :)

• DestinyD
    vetekatt skrev 2012-01-08 14:22:44 följande:
    Tack för svar! Tar gärna emot fler tips! Hur långt i förväg bör man boka? Vi ska gifta oss i September.
    Det beror nog på hur poppis dom är Glad Eftersom jag hört så mycket gott om Helena (och flera som inte fått henne för att hon varit upptagen deras dag) så skyndade jag mig att maila henne häromdagen. Och jag lyckades knipa henne vår dag, och det är i slutet av september.

Lycka till!
  • vetekatt

Jag slänger i väg ett mail till Helena och hoppas på att hon kan vårt datum.

Btw, är det någon som vet hur svårt det är att få till ett beviljande på ansökan om förordnande av vigselförrättare hos Länsstyrelsen? En vän till familjen hade vigselrätt förut men inte längre. Tänkte be henne skicka in en ansökan... men det kanske är lönlöst?

Svar på tråden Vigselförättare i Stockholm/Sollentuna?