• Mysullis

F-ring eller v-ring innerst?

Kommer att ha ringen på bilden som vigselring, och en helt slät ring i samma bredd (2,5 mm) till det. Vilken är snyggast att ha innerst?

Jag tänker spontant att snyggast är vigselringen innerst och släta ringen utanför den. Men tar gärna emot åsikter!

• Svar på tråden F-ring eller v-ring innerst?
  • KhiraLii

Vigselringen. Den blir mer skyddad då också

• Syrinx

Jag funderar också på samma sak, och min spontana tanke var, liksom din, att det skulle vara snyggast med vigselringen (i mitt fall med rosa safir i mitten och diamanter på sidorna) innerst och förlovningsringen, som är slät i guld, ytterst. Men guldsmeden sa att det är möjligt att det känns uppstyckat - eftersom förlovningsringen är helt slät så kan den se ut som en enhet mot handen, och har man vigselringen innerst (om man har mittensten iallafall) kan det se ut som att förlovningsringen sitter väldigt "löst" utanför.

Vad jag vill säga med detta svammel ( ) är helt enkelt att jag tror att det bästa är att prova, prova, prova. Till slut känner du nog vad som passar bäst på din hand och med dina ringar. 

• Dejli

Jag hade nog haft den ring innerst som jag var mest rädd om... om man tappar någon av dem så är det ju den yttersta man tappar först.

• Fru 0728

Låter som en bra tanke att ha vigselringen innerst, det ser både snyggare ut och skyddar ringen mer.

• Hemlig2009

Jag tycker det är snyggast att den släta ringen sitter utanför, den syns ju inte annars på samma sätt. Sen finns det ett talesätt som säger att man ska ha vigselringen närmast hjärtat, och hur fint är inte det?

• Power of Love

Tror att din vigselring blir snyggast innerst men du kan ju alltid prova och se vad du tycker är bäst om Glad

• daniiel

Snyggast tycker jag att det skulle vara med den släta ringen innerst och den med stenar ytterst.

Sedan kanske det är mer praktiskt att ha det tvärtom, just för att ringen med stenar är förmodligen lite dyrare och ska man då tappa någon ring, så är det väl den släta man hellre tappar då.

Du får nog helt enkelt pröva dig fram och se vad du själv tycker är finast och bekvämast :)

Svar på tråden F-ring eller v-ring innerst?