• goann

Toastmasterpar, tjejen är framåt men killen lite mer blyg..tror ni det blir bra?

Vi skulle vilja ha en av mina goda vänner som toastmadame, och vi har sedan svårt att para ihop henne med ngn och tycker kanske att det är artigt om vi frågar även hennes man, och att de som par är våra toastmasters... grjen är att hon är väldigt framåt och driven, kanske han också, men inte utåt vad vi tror. Vet inte om han skulle våga tala inför alla osv.... Vad tror ni, är det dumt att fråga dem?

Om han säger nej har vi svårt att para ihop min vän med någon annan passande tyvärr..

• Svar på tråden Toastmasterpar, tjejen är framåt men killen lite mer blyg..tror ni det blir bra?
  • aniara

Vadå, finns det ingen annan gäst som er tilltänkta toastmadame kan ha till bordet? Låter konstigt! Vi kommer separera vår toastmaster från hans fästmö (han har själv bett om det...). Båda är så "easy-going" så de kan sitta tillsammans med nästan vem som helst. Om de hade velat sitta tillsammans hade de förstås fått göra det också, trots att det bara är den ena som "toastar".

• goann

Det där har vi inte ens tänkt på, att de sitter tillsammans som toastmasterpar.... vi har bara tänkt att det kanske är mest rätt att ha ett PAR som toastmasterpar.... vi har lite svårt att hitta någon mer person som kan hjälpa henne, bör det vara en kille?!

• AndroSid

Det spelar väl ingen roll?

Vi har bara en toastmaster...

• Växjöbrud2011

Måste ni ha två toastmasters? Om hon är framåt och ni litar på henne o tycker att hon vore perfekt kanske hon kan axla rollen på egen hand? Sen i planeringen ha stöd från både er och sin man... Vi kommer göra så när vi väljer toastmaster. Har velat väldigt fram o tillbaka men som det ser ut nu blir det min bror vi kommer att tillfråga, och det tror vi han fixar superbra på egen hand med stöd från oss o sin tjej innan.

Å andra sidan va jag o min m2b toastmasters på ett bröllop för ett tag sen, o de va rätt skönt o vara två. Samtidigt känner vi nog båda att vi hade klarat det lika bra "en och en", det var framförallt i planerandet det va skön att kunna hjälpas åt o diskutera fram roliga skämttelegram, rim att presentera talarna med osv.

• hysch

Vår toastmadam är min bästa vän, som är tillsammans med en nära vän till min sambo. Vi har dock valt en annan av hans nära vänner som toastmaster. Anledningen till detta är att toastmadamens sambo inte är så framåt och inte gillar att stå i centrum. Tycker inte det är det minsta konstigt :)

Svar på tråden Toastmasterpar, tjejen är framåt men killen lite mer blyg..tror ni det blir bra?