• Vilse

Lite "fräckare" låt att dansa vals till...

Brudvalsen - bröllopsdansen..

Vilken låt hade passas oss tror ni?

Krav:
    * Lite "kräm" i den - inte för snabb - men lite mer "bastant" eller vad man kan kalla det - kanske någon rockballad? (Inte nothing else matters - metallica, ett par vänner hade den förra året på sitt bröllop.)

* Bör vara en hyffsad lätt takt att följa då jag inte har någon taktkänsla (Tyst) och gubben min nog kommer vara mer än nervös Tungan ute

* Gör inget om där är text - men det måste ju självfallet vara en text som passar då (tema kärlek)

Varken jag eller M2B har dansat vals innan - började träna lite för en vecka sedan.
    Men har nästan 8 månader på oss att träna - så vi borde hinna träna in något bra ;)

Någon som har något tips?

• Svar på tråden Lite "fräckare" låt att dansa vals till...
  • Lucky Heart

Vi valsade till denna:

">

(Dean Martin- That's amore)

Den har ju lite rolig text... jag har alltid gillat den =D

• pulmonate
    Lucky Heart skrev 2012-01-10 21:07:25 följande:

Vi valsade till denna:

">

" target="_blank">

(Dean Martin- That's amore)

Den har ju lite rolig text... jag har alltid gillat den =D

Åh detta är andra personen som har fått mig att tänka på denna låt idag!! Det är "min och min killes" låt. Efter att vi hade varit tillsammans i 3 år köpte jag en extra present till honom: en sjungande och dansade hamster som var klädd som en italiensk kock och sjöng "that's amore". Det blev hans favoritpresent, trotts många dyra, mer tilltänkta presenter innan dess. Så den sjunger vi ofta. Har funderat på var man skulle kunna spela den...antingen efter man gift sig (har även tänkt på "at last" med Ella Fitzgerald...fast That's Amore skulle vara lite roligare kanske. 

• Blueberry

Vi ska dansa vals till the rasmus last waltz som vi tyckte kändes lite roligare än vanliga valser.

">

• Vilse

That's amore gillar jag inte alls - texten är bra, men inte musiken ;)

Rasmus var väl mer i vår stil i så fall.

Någon annan som har något förslag?

• vivahate

En låt jag gillar och har funderat på som alternativ bröllopsvals är

I'll be your mirror - velvet underground

kanske inte så mycket "kräm" i som du efterfrågar, men den är annorlunda och texten är fantastisk!

• Denise0007

Vi funderar på "I choose you" Amanda Jensen, den kan man dansa vals till. Fast det är kanske för lite kräm i den för er?

• daniiel
    Denise0007 skrev 2012-01-22 19:12:11 följande:
    Vi funderar på "I choose you" Amanda Jensen, den kan man dansa vals till. Fast det är kanske för lite kräm i den för er?
    Den hade vi, jättefin låt :D
  • Cattis77

Vet inte om den är så "fräck", men antar att den är lite annorlunda mot vanlig vals i alla fall.
    Denna ska vi ha:

(vi är 60 &70 talister btw ;) )

">

• Brudiframtiden
    Gillar också Amanda jenssenlåten! Vårt största problem är att ingen av oss kan dansa vals..undrar om det egentligen är så viktigt att man dansar riktig vals..
  • Aniara4

Jag gillar Leonard Cohen's Take this waltz jättemycket! Den kändes lite för dyster att ha som brudvals men vi hade den med som andra vals, när gästerna började dansa med. Den har tydlig takt också.

Svar på tråden Lite "fräckare" låt att dansa vals till...