19maj2012 skrev 2012-01-11 01:55:09 följande:
Tack för tipsen! :) Har ni förslag på hur jag kan få in det mer i andra delar också? :)
När jag tänker på "sagotema" så tänker jag på antingen två saker.
Mossa, trädgrenar och svamp.
Eller pastellfärger, "fluff-fluff" och silver.
Och jag tror att du hör till den sista versionen av sagotemat va?
Du kan använda speglar på borden för att simulera små dammar, kanske vika origami-svanar (finns tutorials) och sätta på speglarna. Eller varför inte små grodor på "dammarna" för att illustrera sagoprinsen
Löpare av ljusblå eller annan paställfärgad organza som skimrar vackert.
Mycket vitt (lägg vita pappersdukar på borden och täck med knoppa-lakan från ikea om ni inte kan få tag i riktiga linnedukar.
Kanske varsin "tron" till dig och maken att sitta på?
Vi löste det till vårt medeltidstema genom att ta med två av våra högryggade stolar som vi har hemma vid matsalsbordet till lokalen, och sätta på vita stolsöverdrag från ikea på dom. Att dom var högre än dom andra stolarna gav dom ju en illusion av att vara "troner"...
Ett annat alternativ är att göra bakstycken som ni sätter fast på dom stolar som finns, men som sticker upp en del. Går ju att göra i kraftig kartong eller något och måla eller täcka med tyg.
På väggen bakom er skulle jag ha hängt upp ett ljusdraperi eller ett ljusnät (sånt man använder under vintern hemma eller i trädgården) istället för nån sorts brudbåge.
Kan ni få tag i silverfärgade kandelabrar så försök sprid ut såna över borden.
Jag skulle ha undvikit elektrisk belysning så långt jag kan (förutom ljusnätet då och kanske någon ljusslinga draperad i taket, finns ju såna som ser ut som lysande blommor) och bara kört på höga vita stearinljus i silverfärgade ljusstakar